قاضی عسکر:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی حساسیت ها و تبلیغات سوء در خصوص حج امسال گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته پیش بینی می شود حداقل مشکل ها را در برگزاری حج امسال داشته باشیم که در این خصوص هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 19 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، در «گردهمایی روحانیان معین و معینه های کاروان های حج تمتع» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، شیوع اخبار کذب را یکی از دغدغه های برگزاری حج امسال عنوان کرد و افزود: مسئولان کاروان ها باید از امروز اقدام به راه اندازی کانال های ارتباطی از طریق شبکه های اجتماعی به منظور جلوگیری از هرگونه شایعه پراکنی در شبکه های اجتماعی کنند.

وی با بیان این که 86 هزار و 500 تن به حج امسال اعزام می شوند گفت: با توجه به تراکم جمعیت در مناسک حج و محدودیت در تعداد خیمه ها، زائران نسبت به شرایط توجیه شوند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

قاضی عسکر، مراقبت های امنیتی را در حج امسال بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: حتی اگر کمتر از یک درصد احتمال وجود مسائل امنیتی در حج امسال وجود داشته باشد باید اقدام ها و مراقبت های لازم در این خصوص صورت گرفته و همه هوشیاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شایعات برخی رسانه ها در خصوص مچ بندهای الکترونیکی برای مراسم حج را تاسف بار دانست و گفت: این مچ بندها توسط شرکت های ایرانی ساخته شده و هیچ گونه اطلاعات محرمانه و موقعیت یاب الکترونیکی در آن وجود ندارد و زائران الزامی نیز برای به دست کردن آن ندارند.

قاضی عسکر گفت: بخشی از توان ما در ماه های گذشته معطوف به پاسخگویی به شایعات پیرامون مراسم حج شد و این در حالی است که شایعات پیرامون مچ بندهای الکترونیکی کذب محض است و برای پیدا کردن زائرانی که در ازدحام مناسک حج گم می شوند بسیار مهم است و این اقدام از جمله افتخارات جمهوری اسلامی است. 

وی با اشاره به برخی سخت گیری ها در خصوص به همراه داشتن لب تاب، تبلت و گوشی های هوشمند در حج امسال گفت: با وجود پیگیری برای حل این موضوع، تقاضای ما این است که از درج مطالب حساسیت زا بر روی لب تاب ها و گوشی های هوشمند اجتناب شود تا این حساسیت ها به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: بحث هایی که در اجتماعات مناسک حج صورت می گیرد، باید فرا فرقه ای باشد و به شبهات و سوالات کلان پیرامون جهان اسلام پرداخته شود و از ورود به مسائل ریز اجتناب کرد.

قاضی عسکر با بیان این که مدیریت فرهنگی کاروان ها به عهده روحانیان کاروان هاست ادامه داد: مداحان باید مراقب مطالبی که حساسیت زا و تفرقه انگیز است باشند و روحانیان کاروان ها باید حداکثر حساسیت را در این خصوص داشته باشند تا با کمترین تنش در برگزاری حج امسال مواجه باشیم.

در حاشیه این گردهمایی، کارگاه های تخصصی امداد و نجات، مدیریت استرس و کاهش اضطراب برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار