از گرمای هوا تا قطعی مکرر برق؛
فصل گرما و افزایش مصرف برق در قم،باعث شده مصرف برق به بالاترین میزان خود در سال جاری برسد، که همین مسئله خاموشی های زیادی در مناطق مختلف قم را به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۶۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 19 July 2017
به گزارش تابناک قم، با آغاز فصل گرما تقریبا روزی نیست که چندین مورد قطعی برق آن هم با زمانی های طولانی در قم  وجود نداشته باشد مسئله ای که در ماه رمضان مردم قم را بسیار آزار داد، با توجه به وضعیت آب قم این دو موضوع در کنار هم باعث شده شهروندان قمی روزهای سختی را سپری کنند.

فصل گرما و افزایش مصرف برق در قم،باعث شده مصرف برق به بالاترین میزان خود در سال جاری برسد، که همین مسئله خاموشی های زیادی در مناطق مختلف قم را به دنبال دارد.

قطعی های مکرر برق

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: حدود یک هفته است که کوچه ما واقع در شیخ‌آباد ۱۶متری قمر بنی هاشم(ع)۱۴متری احداثی کوچه۱۰، مدام دچار نوسان برق (مخصوصا شبها) میشود  وباعث خاموش و روشن شدن مکرر وسایل برقی و آسیب رساندن به وسایل  میشود.

همچنین یکی از شهروندان محله نیروگاه خیابان شاهد شرقی اظهار داشت: در یک روز 8بار برق محله ما قطع و وصل شد که باعث آسب به وسایل برق می شود .

علاوه بر قطعی برق، نوسانات برق در برخی محله های قم باعث شده با روشن شدن کولر لوازم برق دیگر از جمله یخچال و فریزر خاموش شود.

در این زمینه یکی از شهروندان اظهار داشت: کوچه 4 جوادالائمه آنقدر برق ضعیف است که کولر روشن نمی شود،  به اداره برق رفتیم شکایت کردیم ، هیچ کاری نکردند،  حالا جدای از  اینکه فریزر و یخچال و وسایل برقی ها  یا روشن نمی شوند یا خاموش  و روشن می شوند، ولی بدون کولر ماندن در این گرما واقعا غیرقابل تحمل است.

جلسه اظطراری بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان قم

استفاده از برق و کولر در یک کلان شهر در این گرما  حداقل حق طبیعی هر شهروندی است.

به دنبال قطعی های مکرر برق در مناطق مختلف قم هفته قبل جلسه اضطراری بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان قم به ریاست استاندار برگزار شد.

سید مهدی صادقی در جلسه هماهنگی بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان قم با تاکید بر اجرایی کردن راهکارهای کوتاه مدت در راستای مدیریت توزیع برق در ساعات اوج مصرف افزود: صرفه جویی شهروندان در ساعات اوج مصرف مهمترین عامل در کاهش قطعی برق استان است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل گرمای زیاد در قم اظهار داشت: شهروندان با صرفه جویی در زمان اوج مصرف، از افزایش بار به سیستم توزیع و قطعی برق جلوگیری نمایند.

قبل از خاموشی اطلاع رسانی شود

استاندار قم ادامه داد: هماهنگی لازم با سازمان قطار شهری جهت استفاده از پست برق مونوریل برای تامین برق در شرایط فعلی برای ادامه علمیات اجرایی صورت پذیرد،  اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا میدان شهید مطهری درنظر گرفته شده است.

صادقی همچنین خواستار مدیریت خاموشی برق مناطق و اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به قطعی برق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم نیز در این جلسه زمان اوج مصرف برق استان را بین ساعات 13:30 تا 14:30 اعلام کرد و گفت: تغییر ساعات اداری در روزهای گذشته نقش موثری در کاهش قطعی برق در استان داشته است.

مهدی آهنین پنجه، سهم اداره های قم از مصرف برق در این استان را 10 درصد برآورد کرد و افزود: برای جلوگیری از قطع برق منازل، در برخی ساعت ها، برق بخش های غیرضروری استان قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: در حالی این روزها مسائل جوی تمام گرمای خود را شامل مردم قم کرده است که نبود برق این گرما را دوچندان و در کنار ایجاد مشکلات، مردم را گله‌مند کرده است.

وی افزود: درصورتی‌که وسایل برقی شهروندان براثر قطعی و نوسانات برق خسارت ببینند تا سقف 600 هزار تومان خسارت پرداخت خواهد شد.

همچنین شرکت توزیع برق قم درباره خاموشی‌های اخیر جوابیه ای به این شرح صادر کرد:

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر تعرفه برق مشترکین استان قم از منطقه 4 به 3 گرمسیری کاهش‌ یافته است و بر همین اساس مشترکان به سمت خرید و استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهای گازی  پرمصرف در ایام گرم تابستان گرایش پیداکرده‌اند به‌گونه‌ای که در سال گذشته در استان قم شاهد رشد 2 برابری پیک مصرف برق نسبت به متوسط کشوری بوده‌ایم.

از طرف دیگر اعتبارات تخصیص‌ یافته جهت افزایش ظرفیت شبکه محدود است، همچنین با توجه به اینکه تداوم گرما و افزایش دمای بالای 45 درجه راندمان تأسیسات و تجهیزات برق را کاهش می‌دهد و باعث بروز اتصالی در بخش‌هایی از شبکه شده و دچار خاموشی ناخواسته و برنامه‌ریزی نشده می‌‌شود و از همین رو اطلاع‌رسانی این‌گونه خاموشی ناشی از افزایش بار و مصرف مشترکین امکان‌پذیر نیست.

از همین رو ضمن پوزش از مشترکان که در برخی مناطق برقشان دچار اختلال و قطع شده است درخواست می‌شود نکات مدیریت مصرف برق را به‌ویژه در ساعات اوج مصرف (12 الی 16 و 20 الی 23 ) رعایت کنند تا از ایام پیک مصرف به‌خوبی عبور کنیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار