معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به اخذ مجوز پذیرش بیمار بین المللی از سوی بیمارستان فرقانی، از این پس بیماران کشورهای منطقه می توانند برای درمان به این استان مراجعه کنند.
کد خبر: ۴۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 19 July 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا مظفری افزود: مجوز پذیرش بیمار بین المللی برای بیمارستان فرقانی قم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

وی با بیان این که فرقانی یکی از بیمارستان های مجهز و جنرال کشور است، اضافه کرد: این بیمارستان به علت این که آخرین استانداردهای بیمارستان ایمن را دریافت نموده و در تجهیز آن نیز آخرین مدل تجهیزات پزشکی روز اروپا به کار رفته است، توانست این گواهینامه را دریافت کند.

وی با بیان این که مجوز پذیرش بیمار بین الملل برای نخستین بار در قم صادر شده، ادامه داد: وزارت بهداشت برای صدور این مجوز شاخص هایی برای مراکز درمانی در نظر گرفته و چنانچه یک مرکز درمانی حد نصاب این شاخص ها را به دست آورد، می تواند به عنوان یک مرکز درمانی بیماران بین المللی به ارائه خدمت بپردازد.

مظفری با بیان این که تعرفه های پیشنهادی پذیرش بیماران بین المللی در بیمارستان فرقانی در جلسه هیات امنای دانشگاه در ماه جاری بررسی می شود، پیش بینی کرد: بیشترین مراجعان به این بیمارستان از کشورهای عراق، سوریه، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

وی افزود: بیمارستان فرقانی دارای بخش های جراحی، ارتوپدی، اعصاب، زنان و زایمان، نوزادان، سوختگی، روانپزشکی و ناباروی است که به نظر می رسد استقبال بیماران بین المللی از بخش ناباروری بیش از سایر بخش ها باشد.

بیمارستان فرقانی پس از 20 سال در 9 طبقه و با هزینه یک هزار و 700 میلیارد ریالی در آذرماه سال 1395 به بهره برداری رسید. 

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با 350 تخت با متراژ 27 هزار مترمربع دارای بخش های اورژانس، جراحی، آی سی یو(مراقبت های ویژه)، ان آی سی یو(مراقبت های ویژه نوزادان)، جراحی زنان، داخلی زنان، جراحی مردان، داخلی مردان، اطفال و بخش های جانبی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و فضاهای پشتیبان است. 

این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل و 20 تخت ICU است که چهار تخت آن مجهز به دستگاه دیالیز است ، همچنین 18 تخت ویژه NICU نیز در این بیمارستان دایر شده است.

وی گفت: اخذ گواهینامه پذیرش بیماران بین المللی از سوی برخی مراکز درمانی استان درخواست شده که روند اعطای این مجوز توسط کارشناسان وزارت بهداشت در حال بررسی است که پس از ارزیابی چنانچه امتیازات لازم را کسب کنند، گواهینامه آنها نیز صادر می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که صنعت توریسم یکی از پررونق ترین و درآمدزاترین صنایع در کشورهاست، بیان کرد: توریسم درمانی یکی از شاخه های صنعت توریسم است که علاوه بر این که یک مرکز درمانی را در سطح بین المللی و به خصوص منطقه خاورمیانه مطرح می کند، استان و شهر قم را نیز به دنیا معرفی می کند.

وی ادامه داد: صنعت توریسم درمانی در آمدزایی بسیاری برای مراکز اقامتی و گردشگری، صنایع دستی، آژانس های مسافرتی و سایر رشته های مرتبط در استان خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار