پنجم مردادماه؛
مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی پنجم مردادماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. روز جمعه ششم مردادماه نیز در مراسم نماز جمعه از تمبر یادبود آیت الله مشکینی رونمایی می‌شود و ۵۸ جلد از آثار ایشان در معرض دید نمازگزاران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 19 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد باقر ولدان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری آیین نکوداشت آیت الله علی مشکینی خبر داد و گفت: این عالم ربانی مسؤلیت‌های بسیار مهمی چون ریاست مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم را بر عهده داشت و نزدیک به ۵۸ اثر علمی از وی به یادگار مانده است.

وی افزود: آیت الله مشکینی شخصیتی بود که بصیرت را همراه با معرفت و تبعیت از ولایت را به عنوان عنصر کمال بخش برای بشیرت در هم آمیخت و مراد مردم و مرید امام بود.

رئیس ستاد نمازجمعه قم با بیان اینکه آیت الله مشکینی آینه اخلاق انقلاب بود، تصریح کرد: این عالم ربانی قم را به عنوان مرکز و الگو در بسیاری جهات معرفی کرد و خود نیز یک الگوی تمام و کمال در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود.

وی با اشاره به اینکه هشتم مردادماه دهمین سالگرد ارتحال این فقیه مجاهد است، گفت: برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است و به این مناسبت مراسمی پنجشنبه ۵ مردادماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم با سخنرانی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از تمبر یادبود آیت الله مشکینی

حجت الاسلام ولدان ادامه داد: روز جمعه ششم مردادماه در مراسم نماز جمعه از تمبر یادبود آیت الله مشکینی رونمایی می‌شود و ۵۸ جلد از آثار ایشان در معرض دید نمازگزاران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به فقر معنوی و اخلاقی موجود پیشنهاد می‌کنیم تا از آنجایی که آیت الله مشکینی نماد اخلاق بود نشان اخلاق دینی سالی یک مرتبه در سالروز ارتحال این عالم اهدا شود و حوزه علمیه، نهاد امامت جمعه و شورای فرهنگی می‌توانند در این راستا نقش آفرین باشند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری مصلای نماز جمعه را قرارگاه و قلب فرهنگی شهر نامیدند اما متأسفانه هنوز به دغدغه ایشان جامع عمل پوشانده نشده است.

وی با بیان اینکه قم در راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پیشگام بوده است، عنوان کرد: امروز نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام است لذا مسئولان استانی بیاندیشند چه اندازه دین خود را به این جایگاه ادا کرده‌اند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار