معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم خبر داد
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: در هفته بهزیستی ۳ مکان مناسب در سه منطقه آذر، نیروگاه و یزدانشهر افتتاح‌شده تا والدین برای ملاقات طفل مشترک در کلانتری‌ها حضور پیدا نکنند.
کد خبر: ۴۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 18 July 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علی شیری با اشاره به شعار هفته بهزیستی اظهار داشت: شعار امسال بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی به اهمیت سلامت روان اشاره داشته و باید بپذیریم که جامعه امروز توجه به‌سلامت اجتماعی و روانی مردم در اولویت بوده و باید با جدیت به آن بپردازیم.

وی افتتاح مکانی مجزا و مناسب برای ملاقات کودکان طلاق با والدین خود را در راستای همین توجه به‌سلامت اجتماعی و روانی جامعه دانست و افزود: در هفته بهزیستی 3 مکان مناسب در سه منطقه آذر، نیروگاه و یزدانشهر افتتاح‌شده تا والدین برای ملاقات طفل مشترک در  کلانتری‌ها حضور پیدا نکنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به مسئله مهم ساماندهی بچه‌های خیابانی گفت: در مسئله بچه‌های خیابانی  فضای فیزیکی و تهیه تجهیزات آن  به عهده شهرداری است اما سازمان رویکردی جدیدی را در کشور و همچنین قم  اجرا کرده که بر اساس این رویکرد برای نگهداری بچه‌های خیابانی خانواده محور عمل می‌کنیم.

وی این طرح حمایتی– آموزشی را برای برخورداری کودکان از مزایای حضور در  خانواده لازم و کارآمد دانست و افزود: در این طرح جدید حمایتی- آموزشی، کارشناسان بهزیستی به سراغ کودکان رفته و در همان خیابان با کودکان کار و خیابانی به صحبت و دادن مشاوره می‌پردازند و در ضمن شنیدن حرف‌های کودکان به خانه آن‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم حسن این طرح را عدم ورود کودک به مجموعه بهزیستی خواند و گفت: در این طرح  بچه‌ها وارد سیستم بهزیستی نشده و در کنار خانواده باقی می‌مانند و از امکانات و کمک‌های مالی بهزیستی برخوردار می‌شوند مگر موارد استثنا که کودک مورد سوء استفاده و بیگاری قرارگرفته  یا فاقد والدین باشند.

وی همچنین با درخواست از مردم برای عدم کمک‌های مالی به متکدیان خیابانی تصریح کرد: کمک‌های مالی و پرداخت وجه نقد سبب بر هم خوردن  چرخه بازآفرینی بهزیستی و ایجاد سیکل معیوب شده و حتی  در موارد بسیاری باعث سوءاستفاده از کودکان و افراد ناتوان جامعه از طریق افراد سودجو می‌شود

وی خاطرنشان کرد: چنانچه همه مردم در این امر با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند این کار که متأسفانه امروزه به‌صورت شغل تعریف‌شده است از بین می‌رود.

علی شیری مسئله کودک مطلقه که امروز در جامعه مطرح‌شده را در قم بسیار اندک دانست و بیان کرد: با توجه به آمار طلاق ثبت‌احوال، دختران زیر 15 سالی که با آسیب طلاق مواجه باشند بسیار کم بوده و هنوز در چند سال اخیر به 10 مورد نرسیده است.

وی در پایان با اعلام دو شماره پیامکی, معبر و پرداخت صدقه به‌صورت تلفنی گفت: شماره 3000012322 برای افراد کم توانا در سراسر کشور طراحی‌شده که چنانچه با مشکل عدم مناسب‌سازی در سطح شهر برخورد کرده و مانع دریافت خدمات شهروندی برای آن‌ها است با این پیامک اطلاع دهند.

وی این پیگیری را سراسر و از مرکز اعلام کرد و ادامه داد: به  این گروه از شهروندان اطمینان داد می‌شود تمام مواردی که از این طریق به اداره بهزیستی اعلام می‌شود که از طرف این اداره  و شهرداری برای حل مشکل و مناسب‌سازی مکان موردنظر اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

علی شیری با اشاره به کمک‌های مردمی و خیرین برای حل مشکلات خانواده‌های زیرپوشش گفت: 909071717 نیز شماره پرداخت صدقه از طریق پیامک است و همشهریان از این طریق می‌توانند صدقات خود را به دو صورت عام و خاص به‌صورت تلفنی به هر مبلغی که تمایل داشته باشند، پرداخت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار