رئیس دانشگاه قم:
رئیس دانشگاه قم گفت: باید جلساتی به صورت مستمر با حضور مدیران کل استان برگزار و اولویت‌های پژوهشی قم مشخص شود.
کد خبر: ۴۶۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 18 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان قم که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در قم اظهار کرد: ایجاد این دفتر در تمام استان‌های کشور موردنیاز است و باید با توجه به این مساله، راهکارهایی برای ایجاد دفتر صنعت و دانشگاه در قم پیدا شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در مساله آسیب‌های اجتماعی هم ورود کنند و باید استانداری برای تحقق این مساله پیشگام شود، اگر تمام دانشگاه‌های استان قم در این مساله ورود کنند، موفق می‌شویم.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه استانداری باید با همکاری دانشگاه‌های استان مشکلات قم را حل کند افزود: دانشکده فنی این دانشگاه حدود 80 عضو هیأت علمی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاه قم استفاده شود.

دیرباز با اشاره به ضرورت تشکیل شورای ارتباط صنعت و دانشگاه در قم اظهار کرد: باید برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان شورایی تشکیل شود و تمام دانشگاه‌های استان قم در شورا عضویت پیدا کنند تا طرح‌ها در این خصوص تنها به یک دانشگاه خاص واگذار نشود.

وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های موفق در زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود و باید از تجربیات این استان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه  باید وزارت صنعت، معدن و تجارت را با ظرفیت‌های استان آشنا کنیم افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه‌هایی است که می‌تواند استان قم را در زمینه تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت کمک کند.

دیرباز با اشاره به ضرورت کاربردی شدن پژوهش استان قم اظهار کرد: پژوهش نباید تنها به کتابخانه‌ها خلاصه شود و باید پژوهش‌های استان قم کاربردی باشد و مشکلات استان را حل کند، در این راستا باید جلساتی به صورت مستمر با حضور مدیران کل استان قم برگزار و اولویت‌های پژوهشی استان مشخص شود.

وی با بیان اینکه به پژوهش هایی نیاز داریم که به دنبال حل مشکلات قم باشد خاطرنشان کرد: در دانشگاه قم بسیاری از پایان‌نامه‌های دوره‌های ارشد و دکترا کاربردی نیست و بیشتر این پایان‌نامه‌ها به بحث‌های نظری پرداخته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار