کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی قم گفت: درحال حاضر 6 مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد دراین استان فعال است که یک مرکز ویژه بانوان معتاد می باشد.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا اسحاقیه افزود: دراین راستا 18 مرکز درمانی سرپایی اعتیاد نیز زیر نظر سازمان بهزیستی قم فعالیت می کند.

وی از صدور مجوز راه اندازی 2 مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد نیز دراین استان خبر داد و گفت: بزودی ساختمان این مراکز برای ترک معتادان تجهیز می شود.

وی در ادامه گفت: همه مردم باید نسبت به مساله اعتیاد، پیشگیری و درمان آن حساس باشند تا آسیب های اجتماعی در جامعه مدیریت شود.

اسحاقیه با بیان این که آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید از مهدهای کودک آغاز شود، اظهار داشت: بسیاری از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نسبت به عوارض و آسیب های اعتیاد آگاهی های لازم را ندارند و این امر باعث می شود تا به راحتی با کشیدن سیگار درمرحله اولیه و بعد استفاده از مواد مخدر معتاد شوند.

وی با اشاره به این که آموزش های پیشگیری از اعتیاد دارای سه سطح است گفت: پیشگیری از اعتیاد در سطح اول اجتماع محور است به گونه ای که از سوی سازمان بهزیستی و نهادهای متولی آموزش ها با ارائه خدماتی از جمله توزیع بروشور، کتابچه و سی دی ها در مناطق آسیب پذیر به عموم مردم صورت می گیرد.

اسحاقیه اضافه کرد: در این مرحله کارشناسان در مدارس، مجتمع های آموزشی و فرهنگی، محله ها، مساجد و سایر مکانی که محل حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است اعزام می شوند و از نزدیک موارد پیشگیری، عوارض و آسیب ها را بیان می کنند.

وی سطح دوم آموزش های پیشگیری از اعتیاد را ویژه معتادان دانست و گفت: در این مرحله مراکز درمانی سرپایی و میان مدت را به معتادان معرفی کرده تا بتوانند ضمن دریافت خدمات، به زندگی بهبود یافته فکر کنند.

کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی قم ابراز داشت: درسطح سوم آموزش ها و خدمات به معتادان دارای بیماری های اچ آی وی و عفونی داده می شود تا از سرایت بیماری ها به سایر معتادان و مردم جلوگیری گردد.

وی با تاکید بر این که 2 مرکز کاهش آسیب ها در استان قم فعال است گفت: این مراکز در خیابان طالقانی (آذر ) و نیروگاه دایر است تا معتادانی را که از لحاظ جسمی و روحی آمادگی ترک ندارند، از خدمات این مرکز استفاده نمایند.

اسحاقیه، خاطرنشان کرد: استفاده ازسرنگ های مشترک برای تزریق اعتیاد باعث انتقال بیماری های عفونی و اچ آی وی به سایر معتادان می شود که باید با آگاهی بخشی به معتادان کنترل شود.

وی تقویت روحیه مذهبی در مردم را از مهم ترین علت های کاهش گرایش به اعتیاد دانست و گفت: مسائل و مبانی مذهبی از جمله عوامل محافظت کننده در مقابل اعتیاد است چرا که هر قدر آرامش و توجه به مسائل تربیتی و آموزشی در خانواده حاکم باشد از گرایش فرد به آسیب های اجتماعی و اعتیاد جلوگیری می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار