برخورد با متخلفان
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم از شناسایی بیش از هزار و 100 انشعاب غیر مجاز آب در قم خبر داد. در صورت شناسایی چنین تخلفانی مطابق قانون برخورد لازم و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از استفاده غیر مجاز از شبکه های توزیع آب گفت: در این راستا از سال گذشته واحد آب غیر مجاز تشکیل و شناسایی انشعابات غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت.

جواد پیرحاجاتی با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز به دو دسته تقسیم می شوند، یادآور شد: دسته ای از این انشعابات مربوط به مشترکینی است که اقدام به برداشت آب خارج مجرای قانونی نموده که منجر به اندازه گیری مصرف نمی شود.

وی با بیان اینکه دسته دوم انشعابات غیر مجاز، انشعاباتی هستند که به صورت قانونی از شرکت آب و فاضلاب خریداری نشده اند، اظهار داشت: این دسته به صورت خودسرانه و غیر قانونی اقدام به برداشت آب از شبکه می کنند که مشکلات زیادی را در شبکه آب شهر ایجاد می کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم هدر رفت آب، کاهش فشار شبکه، احتمال ورود آلاینده ها به شبکه، عدم استفاده از اتصالات استاندارد و در نتیجه نشت آب و ایجاد فرورفتگی ها و تخریب اماکن پیرامون شبکه را از جمله مشکلات انشعابات غیر مجاز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شناسایی انشعابات غیر مجاز به دلیل مشکلاتی که به دنبال دارند با حساسیت ویژه ای دنبال می‌شود ابراز داشت: در نیمه دوم سال گذشته بیش از هزار و 100 انشعاب غیر مجاز شناسایی و ضمن اخطار به متخلفین، اقدامات قانونی در خصوص برخورد با آنها انجام شد.

پیرحاجاتی با اشاره به اینکه استفاده غیر مجاز از شبکه های توزیع آب شرب شهر بر اساس قانون تخلف محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در صورت شناسایی چنین تخلفانی مطابق قانون برخورد لازم و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

وی از تمام کسانی که اقدام به برداشت غیر مجاز از شبکه های توزیع آب شرب شهر می کنند خواست با مراجعه به مدیریت های مناطق آبفا اقدام به اخذ انشعاب و تکمیل پرونده و تبدیل انشعاب غیر مجاز به مجاز کنند.

پیش از این نیز رئیس کل دادگستری استان قم در دیدار مدیرعامل و مدیران شرکت آب و فاضلاب بر ضرورت شناسایی و معرفی انشعابات غیرمجاز به دستگاه قضایی تاکید و  تصریح کرد: باید با این اقدامات خلاف قوانین که به جامعه لطمه می‌زند شدیدا


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار