معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم:
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت:با توجه به راه اندازی خانه های بازی به زودی این خانه ها ساماندهی و دارای مجوز می شود.
کد خبر: ۴۶۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علیشیری در نشست خبری با اشاره به هفته بهزیستی عنوان کرد: با توجه به راه اندازی خانه های بازی به زودی این خانه ها ساماندهی و دارای مجوز می شود.

علیشیری اظهار داشت: یکی از چالش های جدی راه اندازی این خانه ها در سطح شهر است که از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری در حال اقداماتی در راستای ساماندهی و رفع مشکلات آن می باشیم

وی بیان کرد:این مهدها فاقد مجوز هستند و به صورت خانه های بازی می باشند که اعلام کرده اند که از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اجازه راه اندازی را گرفته ایم تا به زودی مجوزها را دریافت نمایند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم یادآور شد: در این ارتباط جلساتی در استانداری برگزار شد و این موضوع با فوریت مورد بررسی قرار گرفت شهرداری نیز اعلام کرد که مراجعاتی به ما داشته اند اما تاکنون مجوزی ارائه نشده است قرار شد به زودی شهرداری متولی این واحدها باشد.

وی در ادامه در مورد طلاق بیان کرد:موضوعات طلاق گسترده است و به علل مختلفی وابسته می شود افرادی که از دادگستری وارد دادگاه خانواده شده اند و برای طلاق توافقی به ما مراجعه شده اند و با توجه به اینکه بر اساس آئین نامه دادگاه خانواده طلاق های توافقی به مراکز مشاوره ای مراجعه کنند.

علیشیری یادآور شد:در بحث متکدیان باید فرهنگ آن تبیین شود تا مردم به این افراد کمک نکنند تا بتوان این افراد را جمع آوری کرد اما تا زمانی که تکدی گری منبع درآمد باشد و مردم دلسوزانه به این افراد کمک کنند دوباره شاهد ورود این افراد به سطح شهر هستیم که چهره شهر را نازیبا می کنند.

وی گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شده این ها افراد باندی هستند که ساماندهی شده به تکدی گری می پردازند و یا افرای دارای ثروت و درآمد خوبی می باشند و یا اینکه اعتیاد دارند که باید ساماندهی شود.

علیشیری در مورد مهدها بیان کرد:مهدها دارای تعرفه هایی هستند که باید آن را در معرض دید والدین قرار بدهند والدین آگاه باید به این نکات مهم دقت کند و بررسی لازم را در جهت مجوزهای مهد کودک به عمل بیایند گاهی والدین بدون توجه به مجوز ها و فقط بنا بر تابلوهای موجود ثبت نام می کنند و بعد دچار مشکل می شوند.

وی متذکر شد:تا زمانی که دو طرف به توافق برسند و شکایتی به دست ما نرسد بهزیستی در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد و دخالتی نمی کند اما هنگامی که شکایتی در زمینه تعرفه ها به دست ما برسد وارد عمل می کنیم.

معاون بهزیستی ادامه داد:طبق مصوبه مجلس تجهیزات و فضای فیزیکی در جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی بر عهده شهرداری است اما هنوز این اتفاق در قم نیفتاده است و بهزیستی به صورت غیر دولتی این وظیفه را بر عهده دارد در حال حاضر تنها جمع آوری کودکان بر عهده شهرداری می باشد و بهزیستی آن ها را ساماندهی می کند.

وی گفت:رویکرد جدید بهزیستی در کشور که در چند استان به صورت پایلوت انجام می دهد رویکرد خانواده محور است در گذشته کودکان کار و خیابانی به مدت 21 روز در مراکز شبانگاهی نگهداری می شد تا مراحل ساماندهی شوند و از مساعدت ها بهره مند شود که ممکن بود در این مدت دوباره کودک وارد خیابان شود اما در این طرح مامور شهرداری به صورت غیر تخصصی و غیر کارشناسی وارد نمی شود.

علیشیری گفت:در این زمینه طرح حمایتی و آموزشی کودکان کار در دست اجرا می باشد کارشناسان تخصصی با لباس های ویژه در سطح شهر با کودک ارتباط برقرار می کنند و در جریان مشکلات آن ها قرار می گیرند و در همان جا در محل وارد سیستم خانوادگی می شود .

وی تصریح کرد:در این طرح و تحصیل و وضعیت خانوادگی مورد رسیدگی قرار می گیرد اما اگر کودکی که بی سرپرست است و در وام افراد فریب کار گرفتار شده طبق دستور قضائی وارد مجموعه نگهداری می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار