حجت الاسلام والمسلین قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خنده یکی از مهمترین اصول و ابزارهای تبشیری است که کمتر مورد توجه عرصه‌های تبلیغی در ارائه محتواهای آموزش دینی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 16 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نخستین کارگاه مدیران مراکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه هر علمی که در راه عبادت الهی ثمری نداشته باشد، ارزشی نخواهد یافت، تصریح کرد: تمام اقرأها و آموزش‌های انسانی، باید به سجده در پیشگاه ذات اقدس منتهی شود.

وی با بیان اینکه نگاه‌های آموزشی را فراتر از برنامه‌ها پیگیری و مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: خنده یکی از مهمترین اصول و ابزارهای تبشیری است که کمتر مورد توجه عرصه‌های تبلیغی در ارائه محتواهای آموزش دینی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه به خاطراتی در ارتباط با استفاده از ظرفیت خنده اشاره کرد و یادآور شد: برخوردهای صرفاً اداری در مجموعه‌های حوزوی، یکی از معضلاتی است که در صورت اصلاح این موضوع، به اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های دینی دست خواهیم یافت.

قرائتی با اشاره به اینکه مدرک‌های آموزشی به مانعی برای فعالیت‌های دینی تبدیل شده‌اند، یادآور شد: متاسفانه توجه بیش از اندازه به عناوین حوزوی و مجموعه‌های علمی، خود مانعی پیش روی ورود به عرصه‌های مختلف تبلیغی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه طرح تحول نویسی، نیازمند توجه به تحول‌های درونی و نفسانی است، خاطرنشان کرد: باید مدرک‌های حوزوی بر اساس هنرمندی طلاب در ارائه محتواهای دینی و در راستای استفاده از ظرفیت ایشان ارائه شود؛ امام خمینی(ره) نیز بر اساس همین شاخصه هنرمندی، به کودکی 13 ساله عنوان رهبری را به کار بردند.

این مفسر قرآن، شناسایی طلاب فاضل، فارق، عاشق، بی‌تکلف و هنرمند را از مقدمات نگارش طرح‌های تحولی عنوان کرد و ابراز کرد: در نگاشت طرح‌های تحولی ضمن توجه به بعد ملی آن، باید همزمان به معیارهای حوزوی و ظرفیت‌های دانشگاهی توجه داشته باشیم.

وی ایجاد تحول در اندیشه‌های تبلیغی را یکی از مولفه‌های مهم طرح تحول تبلیغی عنوان کرد و افزود: باید ضمن استفاده از تجربیات مراکز حوزوی و هم افزایی فعالیت‌ها، مهارت‌های دانش افزایی به ویژه در حوزه انتقال مفاهیم دینی و قرآنی جدی گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار