مصرف برق در قم 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشت
طی یک ماه اخیر، مصرف برق در این استان 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشته است. روند پیک بار برق در قم همچنان صعودی است و این روند افزایش مصرف برق، نگران کننده است. طی یک ماه اخیر، مصرف برق در این استان 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشته است.
کد خبر: ۴۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 15 July 2017
مصرف برق در قم 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشت
رشد مصرف برق در قم نگران کننده است
طی یک ماه اخیر، مصرف برق در این استان 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشته است. روند پیک بار برق در قم همچنان صعودی است و این روند افزایش مصرف برق، نگران کننده است.

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم اظهار داشت: رکورد پیک مصرف برق استان قم در  ساعت 13 روز سه شنبه مورخ 20 تیرماه 96 در دمای 43 درجه از 750 مگاوات عبور کرد و تاکنون این رقم بالاترین میزان مصرف برق در قم بوده است.

وی در ادامه به پیک بار سال گذشته استان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته رشد پیک بار در استان قم بیش از دو برابر متوسط کشور ثبت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه به کاهش تعرفه برق استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به این که در سال های اخیر تعرفه برق مشترکین استان قم از منطقه 4 به 3 گرمسیری کاهش یافته است و بر همین اساس مشترکین به سمت خرید و استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهای گازی  پرمصرف در ایام گرم تابستان گرایش پیدا کرده اند به گونه ای که در سال گذشته در استان قم شاهد رشد 2 برابری پیک مصرف برق نسبت به متوسط کشوری بوده ایم.

 وی در ادامه اضافه کرد: اعتبارات تخصیص یافته جهت افزایش ظرفیت شبکه محدود است و همچنین با توجه به اینکه تداوم گرما و افزایش دمای بالای 45 درجه راندمان تاسیسات و تجهیزات برق را کاهش می دهد و لذا در برخی مناطق باعث بروز اتصالی شبکه شده و دچار خاموشی ناخواسته و برنامه ریزی نشده می‌گردد و لذا اطلاع رسانی اینگونه خاموشی ناشی از افزایش بار و مصرف مشترکین امکان پذیر نیست. 

آهنین پنجه در ادامه با اشاره به اینکه اکیپپ ها و نیروهای عملیاتی این شرکت به صورتی 24 ساعته در حال انجام وظیفه هستند تاکید کرد: اگر همراهی و مشارکت همگانی جهت کاهش مصرف برق صورت نگیرد خاموشی در کمین است و بر همین اساس از مردم دعوت می شود راهکارهای مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا از ایام بحرانی پیک به خوبی عبور کنیم. 

مصرف برق در قم 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشت

مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع برق قم نیز گفت: طی یک ماه اخیر، مصرف برق در این استان 17 بار از سقف پیک بار مصرف گذشته است.

داود سلیمانیان افزود: سقف پیک بار مصوب در استان قم 673 مگاوات است که اگر مصرف برق از این میزان فراتر رود، موجب خاموشی در مناطق مختلف شهر می شود.

وی ادامه داد: افزایش مصرف برق باعث فشار بر دستگاه ها و تجهیزات می شود و پست های شرکت برق توان تامین برق منطقه مورد نظر را نخواهد داشت که دراین صورت شرکت برق در راستای برقراری تعادل بین تولید وعرضه ملزم به خاموشی چند ساعته در منطقه ای می شود که مصرف برق در آن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: سال گذشته سه هزار و 123 میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق دراستان مصرف شد که 36 درصد دربخش خانگی، 27 درصد صنعتی، 15 درصد کشاورزی، 11 درصد عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد روشنایی بوده است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در سال گذشته 13.5 درصد از سال 94 بیشتر بوده است.

وی با بیان این که از ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23، ساعت پیک مصرف برق است، از شهروندان درخواست کرد: در این ساعات از حداقل برق مصرفی استفاده و لوازم پرمصرف را خاموش کنند.

وی افزود: شهروندان برای جلوگیری از خاموشی باید در ساعات اوج مصرف برق، کولرهای آبی را روی دور کند و دمای کولرهای گازی را بین 24 تا 26 درجه قرار دهند.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان در یکی از محدوده های زمانی پرمصرف چاه های خود را خاموش کنند، مصرف برق آن ها در 20 ساعت دیگر شبانه روز رایگان محاسبه می شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح تفاهم نامه ای در نظر گرفته شده است که کشاورزان باید با مراجعه به شرکت برق نسبت به امضای آن اقدام کنند.

528 هزار و 190 مشترک برق در قم وجود دارد که 428 هزار و 524 هزار مشترک در بخش خانگی، 70 هزار و 923 در بخش سایر مصارف، 17 هزار و 279 مشترک در بخش عمومی، پنج هزار و 985 مشترک در بخش صنعتی، سه هزار و 534 مشترک در بخش کشاورزی و یک هزار و 945 مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

36 درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، 27 درصد بخش صنعت، 15 درصد کشاورزی، 11 درصد عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار