مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: در قم آرامستان خصوصی که برای کفن و دفن مجوز داشته باشد، نداریم و همه فعالیت‌های کفن و دفن که در داخل شهر انجام می‌شود به صورت غیرقانونی است.
کد خبر: ۴۶۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 15 July 2017
به گزارش تابناک قم، عبدالحمید وکیلی با بیان اینکه هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر برای کفن و دفن اجازه ندارند، اظهار کرد: در قم آرامستان خصوصی که برای کفن و دفن مجوز داشته باشد، نداریم و همه فعالیت‌های کفن و دفن که در داخل شهر انجام می‌شود به صورت غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه دفن کردن در برخی از آرامستان‌ها از جمله باغ رضوان از سال 85 ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: متاسفانه هنوز هم شاهد دفن اموات در این آرامستان‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در ادامه عنوان کرد: شهرداری به کسانی که از قبل در این آرامستان‌ها قبر خریداری کرده بودند در آرامستان بهشت معصومه(س) قبر جایگزین می‌دهد و تاکنون بیش‌از دو هزار قبر در آرامستان بهشت معصومه(س) تحویل مردم داده شده است و این موضوع درحالی اتفاق افتاده که از زمان قدیم هم هیچ‌کدام از آرامستان‌های سطح شهر مجوز برای کفن و دفن نداشتند.

وی با بیان اینکه در این آرامستان‌ها شاهد ناهنجاری‌‌های زیادی ازجمله اجتماع معتادین و کارتن خواب‌ها هستیم، ادامه داد: برای جلوگیری از این ناهنجاری‌ها اقدام به قفل زدن درب این آرامستان‌ها و استقرار نیروهایی برای حفاظت کردیم که با حمایت نشدن از سوی قوه قضاییه قفل درب‌ها بریده و نیروها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وکیلی در پایان گفت: کسانی که قبلا در این آرامستان‌ها مشغول شستن قبور و قرآن خواندن بودند الان در این آرامستان‌ها بدون داشتن هیچ‌گونه مدرکی ادعای مالکیت دارند و برای جلوگیری از اقدامات آنها نیازمند همکاری قوه قضاییه و اداره اوقاف هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار