در حالی این روزها مسائل جوی تمام گرمای خود را شامل مردم قم کرده است که نبود برق این گرما را دوچندان و در کنار ایجاد مشکلات، مردم را گله‌مند کرده است.
کد خبر: ۴۵۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 12 July 2017
به گزارش تابناک قم، "درصورتی‌که وسایل برقی شهروندان براثر قطعی و نوسانات برق خسارت ببینند تا سقف 600 هزار تومان خسارت پرداخت خواهد شد." این مطلب را مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مطرح کرده، اما نگفته است که آیا به نظر ایشان هزینه خسارت لوازم‌خانگی و لوازم برقی مغازه‌ها با 600 هزار تومان پاسخگو است؟

با آغاز فصل گرما و افزایش چشمگیر دمای هوا مصرف برق هم به‌تبع آن افزایش می‌یابد، افزایش مصرف، قطعی و نوسان برق را به همراه دارد و برای شهر کویری و گرم قم هم هر چه تدابیر برای صرفه‌جویی اندیشیده می‌شود گویی بی‌فایده است.

در اولین گام با تصمیم استانداری قم ساعات کاری ادارات به ساعت 6:45 تا 13:45 تغییر کرد، تصمیمی که به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نقش مؤثری در کاهش قطعی برق در استان داشته است.

چندی پیش صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک شکوهیه از قطعی و نوسان مکرر برق در این منطقه شکوه و شکایت داشتند که میزان خسارت 2.5 میلیاردی خود را سنگین توصیف می‌کردند اما حالا دایره این قطعی‌ها به شهر قم نیز کشیده شده و شهروندان نسبت به این موضوع انتقاد دارند.

این قطعی‌ها اما مع الاسف بیشتر در مناطق محروم است که در ساعات اوج گرما از نعمت برق محروم هستند و گویی راه به هیچ جا نمی‌برند.

شهروندان قمی: مستاصلیم!

مهدی هاشم زاده یکی از شهروندان منطقه نوبهار از خسارت سنگین مغازه‌داران این خیابان به دنبال قطعی‌های مکرر برق در یک روز خبر می‌دهد و می‌گوید: 3 مرتبه قطعی برق در یک روز خسارت زیادی به اهالی  و مغازه‌داران وارد کرده است، خسارت‌های وارده یک‌طرف، گرمای شدید هم از سوی دیگر واقعاً مردم را کلافه کرده است.

معصومه جواهری از گرمازدگی فرزندش می‌گوید و می‌افزاید: قطعی چندباره برق در یک روز در منطقه نیروگاه گویی امیری عادی شده است. چند روز پیش فرزند خردسالم از شدت گرمای زیاد و به دلیل قطعی برق دچار گرمازدگی شد.

این نارضایتی‌های مردم اما یکی دو مورد نیست، قطعی مقطعی برق در خیابان آذر هم برای مردم مشکل‌ساز شده است، "هیچ‌کدام از این قطعی‌ها هم از پیش اعلام نمی‌شود" و به اعتقاد اکبری یکی از اهالی این خیابان، این کمترین کاری است که شرکت برق می‌تواند انجام دهد.

اکبری ادامه می‌دهد: گاهی نیمه‌های شب برق قطع می‌شود که تحمل این مسئله خیلی سخت نیست ولی اینکه در ساعات اوج گرما برق قطع شود آزاردهنده است. وقتی هم با اداره برق تماس می‌گیریم پاسخ خاصی نمی‌گیریم. فقط مجبوریم تحمل‌کنیم.

مهدی حجتی یکی از ساکنان منطقه نیروگاه، پاسداران شرقی نیز از قطعی 2ساعت و نیمه برق در هفته جاری گلایه‌مند‌است و می‌گوید: هر چه با اداره برق تماس می‌گرفتم بی‌فایده بود، کاری هم از دستمان برنمی‌آمد. از فرط گرما نفسمان گرفته بود اما متأسفانه هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنید.

به گفته حجتی، این منطقه در هفته گذشته نیز بارها با قطعی برق مواجه شده بود و گویی این روند کماکان ادامه دارد.

مرضیه صابری نیز از قطعی چندباره برق در خیابان 15 خرداد طی روزهای گذشته گلایه دارد و تصریح می‌کند: مستأصلیم، همین.

لزوم مدیریت خاموشی و اطلاع رسانی به شهروندان قبل از قطعی برق

لزوم اتخاذ تدابیر و اجرای راهکارهای کوتاه‌مدت برای مدیریت توزیع برق در ساعات اوج مصرف موضوعی است که سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه هماهنگی بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان بر آن تأکید کرد.

به گفته وی، افزایش بار به سیستم توزیع برق در کنار صرفه‌جویی شهروندان در مصرف برق می‌تواند راه مؤثری در جلوگیری از قطعی برق در استان باشد

استاندار قم همچنین خواستار مدیریت خاموشی برق مناطق و اطلاع‌رسانی به شهروندان نسبت به قطعی برق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم زمان اوج مصرف برق استان را بین ساعات 13:30 تا 14:30 اعلام می‌کند و می‌گوید: درمجموع ادارات قم 10 درصد برق استان را مصرف می‌کنند از همین رو تغییر در ساعات اداری نقش مؤثری در صرفه‌جویی مصرف برق داشت.

مهدی آهنین‌پنجه قطع برق بخش‌های غیرضروری استان را راهکار مؤثر  برای جلوگیری از قطع برق منازل می‌داند.

سعیدی، گلزار، سمیه، دورشهر، بسیاری از مناطق نیروگاه تنها بخشی از مناطقی هستند که روزهای تابستانی سختی را می‌گذرانند. روزهایی که به گفته ساکنان این مناطق با بیم و امید می‌گذرد اینکه سالم بمانند و دچار گرمازدگی سخت نشوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
وقتی یک مدیر بی تجربه به خاطر یک عده لابی گر در استانداری در سمت این شرکت مهم قرار می گیرد نتیجه بهتر از این نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار