تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خطاب به منتخبان پنجمین دوره شورای شهر گفت: وارد مسائل حاشیه‌ای و سیاسی نشوید و ظرفیت و استعداد شورای شهر را صرف خدمت به این مردم و شهر نمائید.
کد خبر: ۴۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 12 July 2017
به گزارش تابناک قم به‌نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی در دیدار منتخبین پنجمین دوره شورای شهر قم اظهار داشت: حضور شما در شورای شهر قم فرصتی مناسب برای خدمت بوده که باید به فرموده حضرت علی (ع) این فرصت‌ها غنیمت شمرده شود و به بهترین نحو خدمت‌گزاری را سرلوحه خود قرار بدهید.

امام‌جمعه قم افزود: آرایی که مردم به شما منتخبین شورای شهر داده‌اند امانت‌های الهی هستند و باید مراقب این امانات الهی باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به اعضای منتخب شورای شهر پنجم، هم سرمایه و هم آبروی اعضا است و باید مواظب بود که این سرمایه و آبرو حفظ شود و هیچ‌چیزی برای یک مسئول بالاتر از اعتماد و آبرو نیست.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با تأکید بر وجود سلایق و تفکرات مختلف در میان مردم قم گفت: همه مردم قم در عین وجود سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، همگی در این مسئله اتحاد دارند که شورای شهر باید به شهر خدمت کند.

وی با توصیه به اعضای شهر مبنی بر پرداختن به امور لازم گفت: تا زمانی که امور لازم و واجب در روی زمین‌مانده است سراغ کارهای دیگر که در چارچوب وظایف اعضای نیست، نروید و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنید.

امام‌جمعه قم افزود: تعامل، همدلی و صمیمیت با همه دستگاه‌ها و نهادهای شهری برای اعضای شورای شهر امری ضروری است و به این مسئله هم عقل، هم شرع و هم قانون اهتمام دارد و برای پیشرفت و خدمت به شهر، داشتن روحیه اتحاد و همدلی با دیگر دستگاه‌ها بسیار مهم است.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: سامان‌بخشی امور شهری تنها با انسجام و اتحاد مسئولان شهری واقع می‌شود و باید توجه داشت این اتحاد و همدلی دچار مشکل نشود.

وی افزود: ترکیب اعضای شورای شهر پنجم هم جامع و هم دارای تخصص‌های مختلف است که آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اعضا با تخصص‌های مختلفی که دارند بتوانند در خدمت‌گزاری موفق شوند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به روند انتخاب رئیس شورای شهر و شهردار قم گفت: در انتخاب شهردار و رئیس شورا دو نکته بسیار مهم ضروری است و باید توجه شود که اولاً برای انتخاب شهردار و رئیس شورا زیر بار قبول سفارشات نروید و فشارهای بیرونی را در نظر نگیرید و ثانیاً خودتان اولویت‌ها را در نظر بگیرید و ملاک و معیارها را بررسی نمایید و بر اساس آن شهردار و رئیس شورا انتخاب کنید.

وی با تأکید بر خدمتگزاری اعضای شورای شهر به شهر مقدس قم و مردم ولایت مدار این شهر گفت: وارد مسائل حاشیه‌ای و سیاسی نشوید و ظرفیت و استعداد شورای شهر را صرف خدمت به این مردم و شهر نمایید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار