کارشناس مسوول پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم خبر داد
کارشناس مسوول پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم گفت: طی سه ماه اخیر برای 73 نفر از افرادی که بهبودی آنان از اعتیاد از سه ماه بیشتر بوده است اشتغال زایی شده است.
کد خبر: ۴۵۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 July 2017
به گزارش تابناک قم، محمود عطایی با بیان اینکه طی سال‌های 95 و 96 کارگروه اشتغال برای معتادین بهبود یافته با نظارت فرماندار قم تشکیل شده است اظهار کرد: این کارگروه دو هفته یکبار تشکیل می‌شود و اعضای آن مشاوران بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، نیروی انتظامی و اداره کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه از طریق این کارگروه طی سه ماه اخیر برای 73 نفر از افرادی که بهبودی آنان از سه ماه بیشتر بوده است اشتغال زایی شده است تصریح کرد: 62 نفر از افراد بهبودیافته‌ای که شغل برای آنها ایجاد شده آقا و 11 نفر خانم بوده‌اند.

عطایی آمادگی بهزیستی را برای پذیرش معتادان بهبود یافته اعلام کرد و افزود: به افرادی که ترجیحاً دارای سن 30 سال و کمتر و دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند و همچنین دارندگان گواهینامه پایه یک، در زمینه اشتغال زایی کمک می‌کنیم.

کارشناس مسوول پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم عنوان کرد: در ارتباط با مساله بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی افراد بهبود یافته، طی سه ماه گذشته 64 نفر مراجعه کننده داشتیم که مشکلات بیمه آنان برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای هفت نفر از مراجعه کنندگان که واحد مسکونی به نام فرد بهبود یافته بوده اما امکاناتی مثل آب، برق و گاز نداشتند، با کمک خیرین انشعابات آب، برق و گاز را فراهم کردیم که هزینه این اقدام حدود 87 میلیون ریال بوده است.

عطایی تاکید کرد: 29 نفر از افرادی را که توان پرداخت هزینه‌های کمپ را نداشتند به صورت رایگان در کمپ‌های مرتبط با بهزیستی بستری کردیم.

وی در پایان گفت: دو امر اشتغال‌زایی برای از بین بردن بیکاری و بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها در مورد اعتیاد مساله بسیار مهمی است چرا که اعتیاد در بسیاری از افراد به دلیل سیستم معیوب خانوادگی ایجاد شده و فرد بهبود یافته اگر در یک محیط معیوب قرار بگیرد ممکن است دوباره به سمت اعتیاد برگردد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار