در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با محوریت مسائل زیست‌محیطی برگزار شد تهدیدات و راهکارهای پیش روی محیط‌زیست شهر موردبحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 11 July 2017
به گزارش تابناک قم، دویست و سی و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست حسن بختیاری و با حضور سید رحمان دانیالی مدیرکل محیط‌زیست استان و معتمدی قائم‌مقام شهردار در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، حسن بختیاری با انتقاد از عدم تشکیل کمیته‌ای درباره ماده 64 در 2 سال اخیر اظهار داشت: در آخرین جلسه مربوط به ماده 64 به خاطر یک اشتباه تایپی، قیمت منطقه‌ای در خیابان‌های منتهی به پل 9 دی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده بود که سپس اصلاح و ابلاغ شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت همدلی دستگاه‌های مختلف در حل معضلات شهری تأکید کرد: مسئله محیط‌زیست یکی از چالش‌های اصلی استان است که تنها با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها قابل‌حل شدن است همچنین منع ایجاد نیروگاه حرارتی در قم یکی از دستاوردهای بزرگ شورای شهر و سازمان محیط‌زیست استان است.

نعمت‌الله عواطف رستمی نیز با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی در سرنوشت جامعه تصریح کرد: در عرصه محیط‌زیست اقدام قابل‌ملاحظه‌ای انجام‌نشده و صرفاً به دادن آمار و ارائه گزارش بسنده شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به کانون‌های بحران‌آفرین استان بیان کرد: درحالی‌که که منطقه دشت‌مسئله یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ریز‌گرد در استان است، بزرگ‌ترین سایت تخلیه نخاله نیز در همین منطقه قرار دارد که سبب افزایش قابل‌توجه ریز‌گرد و هجوم آن به شهر می‌شود.

عباس ذاکریان نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به آغاز واگذاری‌های اراضی در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ع) خاطرنشان کرد‌: شروع واگذاری اراضی در این محدوده در حال اجراست اما شهرداری باید برای جلوگیری از ایجاد وقفه پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

وی بابیان شرایط و ضوابط واگذاری‌ها در عرصه مزایده‌های مربوط به شهرداری گفت: باید تمهیداتی اندیشید تا طرف‌های مورد حساب شهرداری متعهد شوند در صورت نقض یا عدم اجرای تعهدات خسارت ناشی از آن را متقبل شوند.

محسن عابدینی‌پور نیز در ادامه جلسه با اشاره به میزان بالای آلاینده‌های فسیلی واحدهای صنعتی در نزدیکی شهر تأکید کرد: طرح انتقال واحدهای آجرپزی و کوره‌ها سال‌هاست که مطرح‌شده اما در عمل قدامی صورت نگرفته درحالی‌که این واحدها بیشترین ضرر را بر سلامت جامعه دارند.

عضو شورای شهر قم بابیان سرمایه‌گذاری‌های فراوان استانی در محدوده بلوار جمهوری اسلامی تصریح کرد: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از سرمایه‌های استان صرف اجرای این پروژه بزرگ‌شده به‌همین خاطر طرح کاهش عوارض تا 30 درصد در این مناطق منطقی نیست.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد آتش‌زر نیز مبحث مزایده‌های شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: شورا در این امور می‌تواند دارای انعطافات بیشتری باشد و از امکانات و امتیازات طرف‌های مورد حساب شهرداری استفاده کند.

وی با اشاره به معضلات زیست‌محیطی استان تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد و گام‌های عملی در بخش برداشته شود و آینده ساکنان استان مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار