استاندار قم با تاکید بر مدیریت برق در فصل گرما گفت: اداره های دارای ژنراتور برق در ساعات اوج مصرف همکاری لازم را جهت در مدار قرار گرفتن با شرکت توزیع برق استان داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 11 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه هماهنگی بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان قم با تاکید بر اجرایی کردن راهکارهای کوتاه مدت در راستای مدیریت توزیع برق در ساعات اوج مصرف افزود: صرفه جویی شهروندان در ساعات اوج مصرف مهمترین عامل در کاهش قطعی برق استان است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل گرمای زیاد در قم اظهار داشت: شهروندان با صرفه جویی در زمان اوج مصرف، از افزایش بار به سیستم توزیع و قطعی برق جلوگیری نمایند.

استاندار قم ادامه داد: هماهنگی لازم با سازمان قطار شهری جهت استفاده از پست برق مونوریل برای تامین برق در شرایط فعلی برای ادامه علمیات اجرایی صورت پذیرد.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا میدان شهید مطهری درنظر گرفته شده است.

صادقی همچنین خواستار مدیریت خاموشی برق مناطق و اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به قطعی برق شد.

تغییر ساعت اداری قم موجب کاهش مصرف برق شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم نیز در این جلسه زمان اوج مصرف برق استان را بین ساعات 13:30 تا 14:30 اعلام کرد و گفت: تغییر ساعات اداری در روزهای گذشته نقش موثری در کاهش قطعی برق در استان داشته است.

مهدی آهنین پنجه، سهم اداره های قم از مصرف برق در این استان را 10 درصد برآورد کرد و افزود: برای جلوگیری از قطع برق منازل، در برخی ساعت ها، برق بخش های غیرضروری استان قطع خواهد شد.

اواخر خرداد ماه امسال، استاندار قم با صدور بخشنامه ای به همه مدیران دستگاه های دولتی به منظور کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار روزانه و جلوگیری از احتمال اعمال خاموشی اضطراری با تاییدیه وزارت نیرو از تاریخ 1396/4/1 تا 1396/6/15 وقت اداری از ساعت 6:45 شروع و ساعت 13:45 خاتمه می یابد.

در این جلسه مقرر شد تا مدیر توزیع برق قم نسبت به هماهنگی برگزاری جلسه ای با حضور استاندار قم و مدیران وزارت نیرو جهت تقویت شبکه برق استان و تکمیل پست های نیمه تمام اقدام نماید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار