رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن:
طرح نوآوری هایِ قرآنیِ کشور به منظور جمع آوری طرح های نوآورانه قرآنی در زمینه های گوناگون اجرا می شود و فعالان قرآنی تا پایان مرداد ماه امسال فرصت دارند طرح های خود را ارائه دهند. به زودی کتاب نو آوری های قرآنی کشور تالیف می شود.
کد خبر: ۴۵۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 11 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در نشست خبری در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: در سطح کشور نوآوری های بیشماری در عرصه های هنری در رابطه با موضوعات قرآنی انجام می شود که می توان این آثار فاخر را گردآوری و آن را معرفی کرد.

وی اظهار کرد: بر این اساس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری کارگروه قرآن و تبلیغ شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در جهت شناسایی و حمایت از نوآوری ها و خلاقیت ها با هدف توسعه و ترویج قرآن در سطح کشور فراخوان تالیف کتاب "نو آوری های قرآنی کشور" را ارائه داده است.

قطبی خاطرنشان کرد: همچنین در قالب جشنواره ای از مجموعه های نوآوری و خلاقانه تقدیر می شود در این زمینه هنرمندان می توانند آثار فرهنگی و هنری خلاقانه و نوآورانه خود را تا پایان مرداد ماه سال جاری ارسال نمایند.

جشنواره نوآوری‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود

وی بیان کرد: موسسات قرآنی و مراکز و نهادهای فرهنگی و هسته های فناور و گروههای تبلیغی و اصحاب و خادمین قرآنی و اصحاب رسانه نیز می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و آثار خود را در ابتکارات و نوآوری های قرآنی به دبیر خانه ارسال نمایند.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن تصریح کرد: نوآوری های برتر در قالب کتابی با ذکر مشخصات و شناسنامه نوآور منتشر می شود در این رابطه نوآور باید اثر خود را به همراه مشخصات حقوقی و حقیقی و توضیح پیرامون اثر و امتیازات به دست آمده اثر و مستندات شامل عکس و اعتبار نامه ها و رتبه ها به آدرس www.Morsalat.irارسال کنند.

وی در مورد محورهای اصلی نوآوری قرآنی عنوان کرد: آموزش و یاددهی قرآن کریم و چاپ و نشر مفاهیم داستان ها و موضوعات قرآنی و رویدادهای رقابتی و مسابقات استانی و ملی و بین المللی و محافل و مجالس و رسانه های نوین و تولیدات چند رسانه ای و تزئینات و هدایای قرآنی و المان ها و مناظر شهری  جاذبه های گردشگری قرآنی از جمله محورهای این فراخوان بزرگ است.

 قطبی گفت: همچنین از دیگر محورهای این جشنواره نوآوری در خصوص تکریم از اصحاب رسانه، نرم افزارها و سخت افزارها و ابزارهای تسهیل گر و برنامه های قرآنی محیط اداری و کارگری و فناوری نوین در حوزه محصولات قرآنی و رویدادهای حوزه ایده پردازی و حمایت از هسته های فن آور می باشد.

وی در مورد دیگر محورهای مهم این جشنواره بیان کرد: همچنین نوآوری های قرآنی باید در خصوص فعالیت های قرآنی و مستند سازی و اسطوره سازی و شخصیت پردازی و الگوسازی های قرآنی و برنامه های حوزه ادبیات و فرهنگ عامه و تربین منابع انسانی در حوزه قرآن و کارآفرینی و اشتغال و اقتصاد قرآنی و توسعه بازی های قرآنی ارائه گردد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین بیان کرد: انتظار می رود رسانه ها حوزه های کلی نوآوری در عرصه های مختلف و آفرینش گری و صنایع فرهنگی و نوآوری را مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد مهم در حوزه قرآنی به بهترین شکل اطلاع رسانی شود تا فعالین قرآنی در کشور بتوانند با کسب اطلاع کامل، نوآوری های قرآنی خود را ارائه نمایند و این قدمی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی کشور به شمار برود.

حجت الاسلام قطبی اظهار داشت: همچنین رسانه ها به سراغ هنرمندان و نوآوران بروند و سرفصلی تازه را در معرفی این افراد آغاز نمایند و قابلیت های نوآوری را معرفی نمایند.

وی گفت: امروز در عصر فرهنگی و نرمینگی به سر می بریم همان گونه که در عصر صنعت، خاک و دانایی به سر برده ایم امروز کشورها و جوامعی می توانند پیشتاز باشند که در عرصه نرمینگی و نوآوری به سر ببرند.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن افزود: تحول جامعه بر اساس تکنولوژی می باشد خوشبختانه نقشه جامع علمی کشور تصویب شد و با دستور رهبری ابلاغ گردید که در دو دسته فناوری های سخت و فناوری های نرم و هویت ساز نیز حرفی برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری نقطه بالندگی و پیشرفت جامعه است خوشبختانه در سالهای اخیر نوآوری های مهمی در زمینه های قرآنی شکل گرفته و برای نمونه قلم های صوتی قرآنی یکی از این خلاقیت های مهم می باشد.

قطبی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم در این جشنواره اشتغال و اقتصاد قرآنی است وقتی قم و مشهد و شیراز مرکز گردشگری زیارتی هستند و سالانه میلیون ها نفر در این استان ها حضور پیدا می کند این به معنای ظرفیت مهم است.

وی بیان کرد: در رابطه با مفاهیم قرآنی نیز باید به نوآوری پرداخت و به تولید آثار توجه داشت اقدامات خوبی در مسیر قرآنی از مرکز رشد در جهاد دانشگاهی تهران به ثمر نشسته است که می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار