رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از 800 هکتار باغات استان قم برداشت 11 هزار تن گیلاس پیش بینی می شود.
کد خبر: ۴۵۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 July 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی با اشاره به برداشت گیلاس در قم افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته 11 هزار تن گیلاس از سطح باغات استان قم جمع آوری شد امسال نیز چنین سطح برداشتی پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه 80 درصد از گیلاس های قم دارای مرغوبیت است چرا که رویکرد خوبی در اصلاح ارقام صورت گرفته است.

طلایی بیان کرد: به جهت شکل باغات و اصلاح ارقام در قم باغات نسبتا مناسبی داریم که تولیدات یکدست و خوبی را در بخش های کهک، قاهان وخلجستان نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد:کاشت گیلاس در قم بیش از 50 سال سابقه دارد و با توجه به کیفیت مطلوب در حال حاضر این میوه به استان های مجاور، استان های جنوبی و البرز و قزوین و...صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم یادآور شد:در حال حاضر قم رتبه 6 را در تولید کشور دارد اما از نظر عملکرد در تولید این میوه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی گفت:تولید گیلاس از اواسط خرداد ماه در قم آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه برداشت آن به اتمام برسد در این مدت اشتغال زایی خوبی را در باغات در زمینه برداشت گیلاس شاهد هستیم.

طلایی اظهار داشت: سیاست‌های اجرایی بخش باغبانی به تفکیک محصولات باغی و الویت بندی و الگوی کشت در مناطق تابعه و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تهیه و تدوین می شود.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد:استان قم قابلیت های خوبی را در تولید گندم نیز از خود نشان داده است به طوری که در سال جاری پیش بینی می شود از حدود 7 هزار هکتار اراضی دیمی و آبثی، 28 هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد:استان قم همچنین در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده است تا جایی که بذر مورد نیاز از کشاورزان بومی قم تهیه می شود.

وی گفت:در قم 1 هزار و 300 تن بذر مادری گندم تولید شده است که در این خصوص مزارع مادری و پرورشی فعال در استان قم توسط کشاورزان بومی مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار