در 2 بخش مردان و بانوان صورت مي‌گيرد
تيم‌هاي مردان و بانوان هیأت‌ كبدي استان قم با انگيزه كسب رتبه‌هاي برتر مسابقات كبدي استاندارد قهرماني كشور برابر حريفان خود به ميدان مي‌روند.
کد خبر: ۴۵۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 08 July 2017
به گزارش تابناک قم، یکی از مسابقات مهم کشوری سال جاری که پیش‌روی کبدی‌کاران قم قرار دارد، مسابقات کبدی استاندارد قهرمانی ایران است که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کبدی در هر دو بخش مردان و بانوان به انجام می‌رسد و کبدی‌کاران قم نیز خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنند.

این در حالی است که فدراسیون کبدی، مسابقات کبدی استاندارد قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان را نیمه دوم مرداد ماه برگزار می‌کند و پس از برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌ها و معرفی تیم‌های صعود کننده، مرحله نهایی در شهریور ماه برگزار خواهد شد و قم نیز یکی از تیم‌های شرکت کننده در این پیکارها است.

با توجه به بخش‌نامه مسابقات کبدی قهرمانی استاندارد بزرگسالان کشور، این رقابت‌ها طبق قوانین بین‌المللی کبدی استاندارد ۱۲ نفره به انجام می‌رسد و هر استان امکان حضور یک تیم در این پیکارها را دارد، ضمن اینکه تیم‌های هر استان در هیچ شرایطی امکان استفاده از کبدی‌کاران سایر استان‌ها را در مرحله مقدماتی ندارند.

در حالی که فدراسیون کبدی در صورت مشاهده و محرز شدن استفاده از بازیکنان سایر استان‌ها در ترکیب هر تیم، تیم خاطی را از دور مسابقات حذف می‌کند، اما در مرحله نهایی دو تیم صعود کرده از هر منطقه امکان استفاده از دو بازیکن تیم‌های حذف شده  یا تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی شرکت نکرده‌اند را دارند.

بعد از انجام دیدارهای مرحله مقدماتی، از هر منطقه دو تیم برتر مستقیما به مرحله نهایی صعود می‌کنند و دو تیم با بهترین عملکرد نیز از بین تیم‌های سوم مناطق 6 گانه با نظر کمیته برگزاری مسابقات، به جمع ۱۲ تیم برتر اضافه خواهند شد و بدین‌ترتیب مرحله نهایی با حضور ۱۴ تیم به انجام خواهد رسید.

در حالی که هر تیم با 18 بازیکن به این رقابت‌ها می‌آید، بر اساس مصوبه اجلاس تشکیل شده در حاشیه رقابت‌های جهانی سال 2016 در هند، وزن مردان کبدی‌کار زیر ۸۵ کیلوگرم و وزن بانوان کبدی‌کار زیر ۷۵ کیلوگرم است، ضمن اینکه وزن‌کشی یک روز قبل از مسابقات انجام خواهد شد و تیم‌ها تا 20 مرداد برای اعلام آمادگی فرصت دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار