امام جمعه قم:
امام جمعه قم با بیان اینکه شهدای هفتم تیر از سرآمدان شهدای انقلاب اسلامی هستند، گفت: از رسالت‌های مهم شهدای هفتم تیر این بود که صف‌ها را مشخص کردند.
کد خبر: ۴۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 28 June 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با خانواده معظم شهدای هفتم تیر که در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از بنیاد شهید و سردار هاشمی به جهت برگزاری چنین جلساتی با خانواده معظم شهدا افزود: از رسالت‌های مهم شهدای هفتم تیر این بود که صف‌ها را مشخص کردند آن زمان فضایی ایجاد کردند که خودی‌ها هم به اشتباه گرفتار می‌شدند، اما خون شهدا صف بندی‌ها را مشخص کرد.

وی به مظلومیت شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: برخی بعد از شهادت دکتر بهشتی بر سر مزار ایشان حاضر شدند و از ایشان حلالیت می‌طلبیدند که چگونه در قضاوت‌هایشان اشتباه کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد: در هر امتی رسولی مبعوث گردید که دو هدف را دنبال نماید، عبادت خدا و اجتناب از طاغوت ، برخی پیام این رسالت را دریافت کردند و بدان عمل نمودد و برخی تکذیب کردند و به سرنوشت بدی گرفتار آمدند.

وی تصریح کرد: اگر صف بندی‌ها مشخص نشود نتیجه‌اش می‌شود انحراف آنوقت عبادت طاغوت و اجتناب از خدا و در نتیجه داعش پدید می‌آید و گمان هم می‌کنند با این جنایات از جهنم به بهشت رفته و همنشین پیامبر(ص) می‌شوند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ‌از دیگر پیام‌های شهدای هفتم تیر تقویت انسجام ملی و وحدت نیروهای خودی بود،‌ خون شهدا این اتحاد را محکم ساخت،‌ دشمن شناسی از دیگر  برکات این شهادت‌ها بود شهدای هفتم تیر با شهادتشان این مسیر را روشن ساختند تا مردم نسبت به دشمنان شناخت یابند و حساسیت بیشتری نسبت به حضور تأثیرگذارشان در صحنه داشته باشند.

وی تأکید کرد: اجرای تکلیف الهی هزینه می‌خواهد و شهدا با اختیار خود و با نثار جان خویش این هزینه‌ها را پرداختند تا فرمان الهی پیاده شود.

امام جمعه قم اضافه کرد: اما ممتازترین ویژگی که می‌توان در این شهدا به ویژه سرآمد ایشان شهید آیت الله بهشتی دید،‌ بعد اخلاقی است صبر و بردباری و گذشت ایشان و پرهیز از اهانت حتی به دشمنان بود.

وی افزود: برخی از این شهدا که در قم نیز دفن هستند،‌ روحیه ولایت مداری داشتند و در عرصه تفسیر و تبیین آیات الهی فعال بودند. شهدای هفتم تیر با شهادتشان حیات مجدد یافتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار