معاون شهردار قم:
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: مکانیزه کردن پل عابرین پیاده و به‌ویژه ایستگاه میدان مطهری یکی از اولویت‌های برنامه شهرداری است.
کد خبر: ۴۴۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 28 June 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به این‌که میدان مطهری یکی از مناطق پرتردد شهر قم است اظهار داشت: میدان مطهری به دلیل وجود ایستگاه اتوبوس و تاکسی و تردد وسایل نقلیه شخصی و هم‌جواری با حرم مطهر حضرت معصومه(س) یکی از مناطقی است که برنامه طرح مکانیزه ساختن پل عابر پیاده در این منطقه برای سهولت تردد زائران، مجاوران و شهروندان شهر قم، در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجادشده در میدان مطهری افزود: عملیات عمرانی تحت عنوان ایستگاه مترو در این منطقه یکی از عواملی است که عبور عابر پیاده را در این میدان پرتردد دچار مشکل ساخته است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: یکی از موضوعات مطرح‌شده بحث کانالیزه ساختن محل تردد مردم از یک یا دونقطه خاص در این منطقه بوده است که مردم با توجه به ترافیک موجود در این میدان بتوانند با امنیت کامل و بدون هیچ‌گونه تداخل با تردد وسایل نقلیه از این مسیر عبور کنند.

وی تصریح کرد: بحث محدودسازی و ساماندهی این معبر تا تکمیل عملیات عمرانی ایستگاه مترو و به نتیجه رسیدن این پروژه یکی از مباحثی است که با رعایت موازین قانونی شهروندی و استفاده از کاربرهای عابر پیاده باید پیگیری و رسیدگی شود.

 قاری قرآن گفـت: وجود نرده‌های جداکننده بین طرفین رفت‌ و برگشت در این خیابان به دلیل عرض محدود و مشکلات ترافیکی ناشی از تردد وسایل نقلیه و عابرین است که به مجموعه نظارت حاضر در آن منطقه تذکر خواهیم داد تا با بازنگری از این منطقه و ایجاد یک مقطع برای عبور و مرور و البته در چارچوب قوانین وضع‌شده برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که گاهی برخی مناطق نسبت به برخی مناطق دیگر دارای تردد بیشتری است تأکید کرد: بعد از اجرای طرح مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده قاعدتاً پیمانکارانی به‌منظور نگهداری و فعال بودن کاربر پل عابر خواهیم داشت تا عابران حتی در ساعات پایانی شب بتوانند به سهولت و در امنیت کامل مسیر موردنظر خود را طی کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار