در گرمای بالای ۴۰ درجه؛
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در قم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و اساتید و علمای حوزه علمیه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۸ 24 June 2017
به گزارش تابناک قم، روزه‌داران قمی در حالی که گرمای بالای ۴۰ درجه را تحمل می‌کردند در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پرچم‌های فلسطین و ایران را در دست داشتند و شعارهای مرگ بر صهیونیست سر دادند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و حجت‌الاسلام سید علی خمینی یادگار امام راحل نیز در راهپیمایی روز قدس قم حضور داشتند.

واکنش به حملات داعش و عملیات تلافی جویانه دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بخشی از شعارهایی بود که راهپیمایان روز قدس فریاد می‌زدند و تصاویر پدر موشکی ایران شهید طهرانی مقدم نیز در دست اقشار مختلف مردم قم به خصوص جوانان انقلابی خودنمایی می‌کرد.

مردم انقلابی قم در حالی که بزرگ‌ترین پرچم فلسطین را که طول آن به چندین صد متر می‌رسید را در دست گرفته بودند؛ با سر دادن شعارهایی از کسانی که مخالف سردادن شعار مرگ بر آمریکا هستند انتقاد کردند.

انتقاد به سند ۲۰۳۰ در راهپیمایی روز قدس قم

برخی از راهپیمایان نیز با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در خصوص مذمت سند ۲۰۳۰ یونسکو بر لغو و ابطال کامل این سند که آن را مصداق وابستگی به بیگانگان می‌دانستند؛ تأکید کردند.

جهادگران جهاد کشاورزی استان قم و نیز شهرداری قم با ابتکاراتی جالب و قرار دادن دستگاه‌هایی در بخشی از مسیر راهپیمایی آب بر سر راهپیمایان می‌پاشیدند تا اندکی از گرمای طاقت فرسای قم را بکاهند.

حضور طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه به همراه خانواده‌هایشان در حالی که پرچم‌های ایران و تصاویری از امام و رهبری را در دست داشتند و در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین شعار دادند نیز جالب توجه بود.

خانواده‌های شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم نیز حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس داشتند و پرچم‌های کشورهای جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم را در دست داشتند.

حضور چشمگیر ورزشکاران

ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های رزمی نیز با لباس ورزشی خود در این راهپیمایی حضور یافتند و ورزشکاران رشته رزم آوران قم نیز در میدان جانبازان که ورودی مصلی قدس و محل اقامه نماز جمعه می‌باشد برنامه‌هایی از جمله دفاع شخصی، رزم با چوب و مبارزه نمادین را به اجرا گذاشتند و در پایان پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در طول مسیر راهپیمایی نیز پلاکاردها و بنرهایی در خصوص بزرگداشت روز جهانی قدس و فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن نیز در مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

راهپیمایان همچنین در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه تقدیر کردند و از مسئولان درخواست تقویت بنیه نظامی کشور را داشتند.

برخی از جوانان بسیجی نیز در اقدامی جالب توجه با شبیه سازی سران کشورهای غربی و استکباری از جمله آمریکا و اسرائیل و نیز سران کشورهای مرتجع منطقه از جمله سعودی و آل خلیفه در حالی که به صورت نمادین رقص شمشیر انجام می‌دادند، توسط نیروهای مقاومت دستگیر می‌شدند.

حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در راهپیمایی روز قدس قم شرکت و قسمتی از مسیر راهپیمایی را همگام با سایر مردم طی کرد که در طول مسیر با ابراز احساسات مردمی نیز مواجه می‌شد.

قرائت قطعنامه‌ای در ۹ بند

راهپیمایان در پایان در قطعنامه‌ای در ۹ بند بر حمایت از ملت فلسطین و لزوم آزادسازی بیت‌المقدس این قبله اول مسلمین تأکید کردند و محو غده سرطانی اسرائیل را اولویت اول جهان اسلام برشمردند.

برگزاری همه پرسی و حمایت از خط مقاومت و محکومیت یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی بخش دیگری از بندهای قطعنامه بود.

راهپیمایان بر حمایت خود از ملت‌های مسلمان منطقه، عدم اعتماد کردن بر آمریکا از سوی مسئولین و جهان اسلام و نیز عدم پذیرش سندهای ظالمانه از جمله ۲۰۳۰ تأکید و از سپاه پاسداران در حمله به مواضع تروریست‌ها در شرق سوریه تقدیر کردند.

میزهای مذاکره در تعیین سرنوشت فلسطین بی‌تأثیرند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در جمع راهپیمایان در سخنانی گفت: میزهای مذاکره در تعیین سرنوشت فلسطین بی‌تأثیرند بلکه این مجاهدان فلسطینی‌اند که آینده فلسطین را مشخص خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نفوذ استکبار و اسراییل توسط سعودی‌ها در حال اجرا است افزود: مسئله فلسطین مسئله جناح‌های سیاسی نیست که بتوان روی آن سازش کرد.

سخنران پایانی مراسم راهپیمایی روز قدس در قم عنوان کرد: داعشی‌های دهه ۶۰، حدود ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند و امام راحل ما سردمدار مبارزه با تروریست‌ها بودند و این سیاست ظلم‌ستیزی و اسلام‌خواهی دو ویژگی اصلی سیاست خارجی بود که امروز ما را در سطح منطقه مقتدر کرده است.

وی بیان داشت: افرادی هستند که می‌گویند مسئله فلسطین را رها کنید تا مشکلات حل شود اما باید همه بدانند هزینه سازش بیشتر از چالش و مبارزه است و اگر نبود این مبارزه‌ها، امروز در استان‌های خودمان با داعش باید می‌جنگیدیم اما امروز شاهد آخرین نفس‌های داعش در منطقه هستیم.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: ما در مقابل گستاخی‌ها و تحرکات دشمنان ساکت نخواهیم نشست و همه باید از اقدام اخیر سپاه تقدیر و تشکر کنند نه اینکه آن را تضعیف کنند.

وی همچنین به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: دشمنان فرهنگ و اقتصاد کشور را هدف قرار داداند و وظیفه افراد مطلع و آگاه این است که این امور را آشکار و با آن مبارزه کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار