آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: سند 2030 فقط به آموزش و پرورش ربط ندارد، با پذیرش سند 2030 باید درباره 17 شاخه مختلف کشور گزارش سالانه به دشمنان ارائه داد و در این صورت آن‌ها از تمام بخش‌ها و ابعاد پنهان و آشکار کشور ما با خبر می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت که جمعه شب از شبکه سه سیما پخش شد در ادامه بحث حقوق متقابل والدین و فرزند اظهار کرد: با توجه به مطرح بودن بحث سند 2030 و اینکه این سند خانواده و فرزندان را هدف قرار گرفته است پیرامون این سند نیز باید توضیحاتی داده شود.

وی افزود: تنظیم‌کنندگان و تصویب‌کنندگان اولیه سند 2030 یعنی کشورهای سطله‌گر و هم‌پیمانان آنان، عنوان‌های قابل تأملی برای اجرا و گسترش این سند مطرح کردند مبنی بر توسعه پایدار و دگرگونی جهان، عناوین جالب و جذاب را برای طرح‌های شوم خود برمی‌گزینند تا افکار و نظرها را جلب طرح‌های خود کنند تا آن را به خورد ملت‌ها دهند.

این مرجع تقلید بیان کرد: شیوه دولت‌های استکباری همین است که برای پیاده‌سازی اهداف خود طرح‌هایی را تنظیم می‌کنند و به هر شیوه‌ای که شده است سایر ملت‌ها را مجبور به پذیرش و اجرای آن می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در طرح سند 2030 دولت‌های سلطه‌گر و زورمند که آن را تنظیم کرده‌اند عباراتی به کار برده‌اند مثلا گفته‌اند «ما متعهد می‌شویم» یا «ما می‌خواهیم فلان هدف را دنبال کنیم»، باید به آن‌ها گفت شما چه کاره هستید که برای سایر ملت‌ها تصمیم می‌گیرید!

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: ملت ایران که دارای مذهب، سابقه درخشان تمدن، نظامی اسلامی و فرهنگ خاص خود است باید بر اساس فرهنگ خود پیش برود و دولت‌های اروپایی و هم‌پیمانان استعمار‌گر آنان کاره‌ای نیستند که بخواهند برای ملت ایران تعیین تکلیف کنند، تعبیراتی که در سند 2030 به کار برده شده است تماما استعماری است.

وی عنوان کرد: طی صحبت‌هایی که با برخی از مسؤولان درباره سند 2030 انجام شد مشخص شد متأسفانه برخی از مسؤولان مطالعه و اطلاعات کافی درباره متن این سند نداشتند که این یعنی آنان متن این سند را به خوبی و به اندازه کافی مطالعه نکرده‌اند در حالیکه ما این سند را بیشتر مطالعه و بررسی کرده‌ایم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: بسیاری از موارد این سند با مذهب ما ناسازگار است چرا که اساس این سند سکولار و مادی است و روشن است که چنین سندی با نظام اسلامی سازگار نیست، برخی مسؤولان می‌گویند ما با دستگاه‌های بین‌المللی شرط گذاشته‌ایم که آن مواردی که در این سند با دستورات دینی و ملی و فرهنگی ما ناسازگار است اجرا نشود، راست هم می‌گویند این شرط را گذاشته‌اند ولی طرف‌های مقابل هم روی شرط مسؤولان ما شرط گذاشته‌اند و شرط آنان این است که شرط ما تا جایی قبول است که با روح سند مخالفت نداشته باشد و با این کار شرط ما را محدود کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: با پذیرش این سند باید گزارش سالانه به آن‌ها ارائه داد در حالیکه این سند فقط به آموزش و پرورش ربط ندارد بلکه 17 شاخه داخلی کشور را هدف قرار داده است اگر پذیرفته شود باید سالانه درباره 17 شاخه آن از جمله آموزش و پرورش، مسائل زیست محیطی و ... به آن‌ها گزارش دهیم و در این صورت آن‌ها از تمام بخش‌ها و ابعاد پنهان و آشکار کشور ما با خبر می‌شوند، چه لزومی دارد که با دست خود و با آگاهی خود جاسوس را به داخل راه بدهیم؟ این کار درست نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مسؤولان با زبان کنایه حرف می‌زنند، ما تحمل می‌کنیم ولی جواب آن‌ها را محترمانه می‌دهیم؛ برخی از مسؤولان می‌گویند عبارات سند 2030 را باید ما تفسیر کنیم مثلا آورده شده است خشونت در جهان نباشد یعنی جهاد، شهادت و بسیج باید از بین برود چون خشونت است!

این مرجع تقلید اضافه کرد: مقام معظم رهبری خطر کمرنگ شدن فرهنگ جهاد در کتاب‌های درسی را گوشزد کردند سپس معلوم شد که درس‌های مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت دارد از کتب درسی حذف می‌شود که این یعنی سند 2030 در حال اجرا شدن است، آنگونه که برخی مسؤولان می‌گویند این سند تحت مطالعه نیست بلکه در حال اجرا شدن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن از بسیج، سپاه و روحیه ایثار و شهادت ملت ایران وحشت دارد اذعان کرد: با حذف فرهنگ جهاد و شهادت، مملکت و نظام ما آسیب‌پذیر می‌شود، آنچه که کشور را از جنگ تحمیلی نجات داد فرهنگ ایثار و شهادت بود. مسؤولان بدانند که اگر فرهنگ ایثار و شهادت نباشد و آن مردم عاشق شهادت نباشند دشمنان فوری گزینه‌هایی که بر روی میز یا زیر میز دارند را اجرایی می‌کند و به ما حمله می‌کند، دشمن از روحیه جهادگری و شهادت‌طلبی مردم ما می‌ترسد با این وجود چرا برخی مسؤولان از این مسائل غافل هستند؟

وی افزود: در سند 2030 آمده است خانواده می‌تواند یا یک زن و شوهر باشد یا دو همجنس‌باز باشد، همجنسبازان نیز طبق این سند یک خانواده محسوب می‌شوند، کار به جایی می‌رسد که سند را خود طراحی کرده و الفاظ را هم خود تفسیر می‌کنند و ما هم اگر تخلف کنیم از چیزی تخلف کرده‌ایم که خود پذیرفته‎ایم.

این مرجع تقلید ادامه داد: سؤال ما از مسؤولان این است که با وجود اینکه تغییرات در کتب درسی ایجاد کرده‌اید و اخباری هم از اجرای برخی برنامه‌ها در مدارس پیرامون این سند می‌رسد، چرا این سند را یواشکی اجرا کرده‌اید؟ چرا بالا دستی‌ها را خبر نکردید برای اجرای برنامه‌ای که برای 15 سال نقشه‌ می‌کشد، چنین برنامه ای باید به اطلاع سایر دستگاه‌ها می‌رسید  و به اطلاع مجلس هم باید می‌رسید و مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان دولت عنوان کرد: مسؤولان بدون تعصب به بحث سند 2030 نگاه کنند، ایرادی ندارد که مسؤولان شجاعت داشته باشند و بگویند فلان برنامه را پذیرفتیم و بعد که مطالعه کردیم فهمیدیم محتوای خوبی ندارد و برگرداندیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار