مراسم تشییع پیکر و گرامیداشت آیت الله حاج سید صادق فقیه سبزواری از اساتید صاحب نام حوزه علمیه قم عصر پنجشنبه با حضور جمعی از علما، فضلا، روحانیان و قشرهای مختلف مردم در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۶ 24 June 2017
به گزارش تابناک قم، پیکر پاک آن عالم جلیل القدر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی آن بانوی کرامت و اقامه نماز میت توسط آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

همچنین بلافاصله پس از برگزاری مراسم تدفین، مجلس ترحیم و بزرگداشتی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و مدیریت حوزه های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و نوحه خوانی و مدیحه سرایی مداح اهل بیت، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری کارشناس علوم قرآنی در سخنانی آیت الله فقیه سبزواری را از علما و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم توصیف کرد و افزود: آن مرحوم پرورش یافته خانواده علم و اجتهاد بود و در سنین نوجوانی پدر بزرگوار خود، آیت الله میرزا حسین فقیه سبزواری(ره) که یک مرجع تقلید صاحب رساله و صاحب نفس بود را از دست داد.

آیت الله حاج سید صادق فقیه سبزواری در سال 1311 هجری شمسی در مشهد بدنیا آمد.

آن فقیه عالیقدر که از شاگردان ادیب نیشابوری ( ادیب دوم ) و آیت الله حاج میرزا احمد مدرس بود، با پایان سطح حوزه در مشهد، به قصد ادامه تحصیل و طی مدارج عالی علمی در نجف اشرف راهی عراق شد.

در طول یک سال اقامت در نجف و کربلا و شاگردی در محضر اساتید برجسته، در سال 1331 شمسی به قم عزیمت کرد و پس از کسب فیض از استادانی چون آیت الله بروجردی(ره)، آیت الله سید محمد رضا گلپایگانی(ره)، آیت الله حاج شیخ محمدعلی اراکی(ره)، آیت الله مرعشی نجفی (ره) و آیت الله سید محمد محقق داماد و امام خمینی (ره) به درجه اجتهاد رسید.

سرانجام پس از تحمل بیش از پنج سال بیماری و بستری بودن در بیمارستان و منزل ، 29 خرداد ماه 96 دعوت حق را لبیک گفت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار