آیت‌الله حسینی بوشهری:
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی مهدکودک‌ها و موسسات زیرنظر سازمان بهزیستی از یونسکو الگو می‌گیرند این موضوع درد بزرگی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 21 June 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در همایش گرامیداشت سالروز قشر بسیج اساتید که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، داشتن بصیرت را عامل هدایت انسان دانست و اظهار کرد: تلاش مجاهدانه، مؤمنانه و با اخلاص رمز اصلی پیروزی است؛ ملت‌های مختلفی از امکانات نظامی بهره می‌برند اما این ملت‌ها به دنبال جهاد اصلی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه مجاهدت به تنهایی کاربردی ندارد، اضافه کرد: اگر افراد ایمان نداشته باشند نمی‌توانند تلاش‌های خود را به نتیجه برسانند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله موشکی سپاه به یکی از مقرهای داعش اظهار کرد: اقدام سپاه بایسته و به موقع بود به همین علت دست پاسداران را بوسیده و از خداوند متعال طلب می‌کنیم که رزمندگان اسلام را در عرصه‌های مختلف به موفقیت و پیروزی برساند.

وی داشتن قداست و اهداف متعالی را عامل ماندگاری یاد و خاطره شهدا دانست و تصریح کرد: انسان‌هایی که در محیط و شرایط خاصی برای رضای خداوند متعال گام برداشتند نسبت به دیگرانی که خارج از این محیط و شرایط به میدان آمده‌اند تفاوت‌های بسیاری دارند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه شهدا از گروه‌های با بصیرت جامعه اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: در دنیای پر آشوبی که مناطق مختلف به صورت مستمر در درگیری‌های نظامی هستند، داشتن آرامش و امنیت نعمت بزرگی است.

وی به برخی از ویژگی‌های شهید چمران اشاره کرد و افزود: این شخصیت از دانشجویانی بود که زمانه را به خوبی می‌شناخت و به شیوه مطلوبی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کرد.

حسینی بوشهری از تاسیس انجمن اسلامی در خارج از کشور توسط شهید چمران یاد کرد و ادامه داد: این شهید پیشنهاد عضویت در هیأت علمی سازمان ناسا را رد کرد چرا که به دنبال مسیری بود که بتواند خداشناسی خود را حفظ کند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه شهید چمران با جدیت مقابل استکبار ایستادگی کرد، گفت: انسان‌های مسؤولیت‌پذیر برای انجام وظایف خود از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از زندگی شهید چمران‌ها درس بیاموزیم، عنوان کرد: اگر راه آنها را ادامه دهیم می‌توانیم یاد و خاطره آنها را نیز زنده نگه‌داریم؛ شهید چمران ثابت کرد که بسیجی بودن نه تنها مانع تحصیل نیست بلکه عاملی برای موفقیت در تحصیل است.

حسینی بوشهری یادآور شد: اکنون با وجود اینکه بیش از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما در عرصه‌های مختلف نیازمند واکاوی و بازنگری جدی هستیم.

وی با بیان اینکه آنگونه که باید قدردان رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی نیستیم، اظهار کرد: ایشان با استفاده از تعبیرهای مختلف به نفوذ فرهنگی و سیاسی اشاره کرده‌اند اما تا کنون نتوانسته ایم مقابل این نفوذها به شیوه مطلوب عمل کنیم.

حسینی بوشهری از شهید چمران به عنوان یک فرد وظیفه‌شناس نام برد و گفت: اگر این شخصیت اکنون حضور داشت مرزهای فکری را رصد می‌کرد و راه نفوذ دشمن را در مرزهای اعقتادی می‌بست؛ اکنون نسل جوان در اختیار دانشگاه‌ها و اساتید بوده و این یک فرصت طلایی است که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

وی آگاهی نسبت به سرمایه‌های دینی و اعتقادی را از مؤلفه‌های لازم برای مرزبانی دانست و تصریح کرد: قرآن کریم شیوه مرزبانی را به خوبی آموزش داده است؛ اساتید دانشگاه‌ها باید حوزه‌های اخلاق، دشمن‌شناسی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را شناسایی کنند تا بتوانیم اهداف مورد نظر نظام اسلامی را تحقق بخشیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمن طی چند سال اخیر به صورت مستمر در حال نفوذ است، مطرح کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام دینی حمله به ارکان نظام از جمله ولایت فقیه، رهبری و امام خمینی(ره) را در دستور کار خود قرار داده و عمود انقلاب اسلامی را هدف گرفته است.

وی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را یکی دیگر از رویکردهای دشمن برشمرد و افزود: شبکه‌های مختلف مجازی به دنبال تحمیل فرهنگ بیگانه و تخریب فرهنگ اسلامی هستند تا در نتیجه به تحول فرهنگ اسلامی برسند.

حسینی بوشهری شبهه‌پراکنی علیه دین، بی‌تفاوت کردن مردم، ترویج عرفان‌های کاذب به عنوان معنویت‌گرایی،‌ تغییر سبک زندگی اسلامی با رواج فسادها و معرفی الگوهای غربی در تضاد با باورهای دینی را از اهداف دشمن در حوزه جنگ فرهنگی دانست و گفت:‌ دشمنان ترویج فرهنگ، آداب و رسوم غربی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برخی مهدکودک‌ها و موسسات زیر نظر سازمان بهزیستی از یونسکو الگو می‌گیرند این موضوع درد بزرگی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار