حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود زیرا در یک طرف امام حسین(ع) در اوج کمال قرار داشت.
کد خبر: ۴۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 20 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ایمان بدون علم و عمل فایده ندارد، اضافه کرد: ابوجهل می‌دانست که پیامبر(ص) راستگوست ولی به او ایمان نیاورد و یهودیان مدینه نیز نبوت پیامبر(ص) را می‌دانستند اما به دشمنی با ایشان پرداختند.

وی با بیان اینکه عمل بدون علم هم منجر به نفاق می‌شود، اظهار داشت: خوارج نمونه این گروه هستند که عمل بدون علم داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایمان محکم قلبی و ایمان اجاره‌ای دو نوع ایمان است گفت: کسانی که ایمان اجاره‌ای دارند با دیدن چند صحنه بی حجابی در خارج کشور و چند شبهه ایمان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به ارزش ایمان حقیقی اظهار داشت: فردی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت: من به دنیا وابسته نیستم، شب به راحتی برای عبادت از خواب بیدار می‌شوم، روزه داری در روزهای گرم را دوست دارم و اهل جهنم را از رفتار و چهره آنان می‌شناسم.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: در این روایت نقل شده است که پیامبر به آن فرد گفت تو مؤمن واقعی هستی بنابراین کسی که ایمان حقیقی دارد و ایمان در کنترل شهوات او بروز می‌یابد همین امروز هم می‌تواند از چهره نتانیاهو و ترامپ آتش جهنم را ببیند.

وی به برخی ویژگی‌های یک مؤمن حقیقی پرداخت و اضافه کرد: این افراد وقتی نام خدا را می‌شنوند دلشان لرزان از یاد خدا می‌شود و وقتی قرآن خوانده شد از آن اثر می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر این ویژگی در کسی وجود داشته باشد وقتی به آیات کم فروشی و تمسخر می‌رسد دیگر حاضر به ارتکاب این اعمال نمی‌شود و اگر این ویژگی در جامعه ایجاد شود مسئولان همدیگر را مسخره و متهم به دروغگویی نمی‌کنند.

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنانش امام حسین(ع) را مصداق انسانی در اوج و کمال ایمان برشمرد و تأکید کرد: کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار