در روزهای گذشته بار دیگر استانداری قم میزبان چشم بادامی‌های چینی بود، سرمایه گذاران استان نین شیای چین دیروز مهمان سید مهدی صادقی استاندار قم بودند تا از نزدیک روابط دو جانبه را مورد ارزیابی قرار دهند.
کد خبر: ۴۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 20 June 2017
به گزارش تابناک قم، چند سالی است که پایشان به قم بازشده و هر از چند گاهی به قم سفر می‌کنند، هدفشان اقتصادی و روابط تجاری است اما چه زمانی این روابط به نتیجه می‌رسد، مشخص نیست.

دیروز هم‌بار دیگر استانداری قم میزبان چشم‌بادامی‌های چینی بود،سرمایه‌گذاران استان نین شیای چین دیروز مهمان سید مهدی صادقی استاندار قم بودند تا از نزدیک روابط دوجانبه را مورد ارزیابی قرار دهند.

معاون کمیته دائمی کنگره مردمی استان نین شیای چین در این دیدار به ظرفیت‌های دو استان برای روابط بهتر و بیشتر اشاره کرد و بیان داشت: استان نین شیای چین و استان قم ازنظر اقلیمی دارای شباهت بوده به‌طوری‌که این استان نیز مانند استان قم منطقه‌ای کویری است و روزهای بارانی بسیار کم و روزهای آفتابی زیادی دارد که استان نین شیا باوجود تجربه‌های بسیار درزمینه بیابان‌زدایی و استفاده از انرژی خورشیدی آماده همکاری گسترده با قم در این زمینه‌ها است.

معاون کمیته دائمی کنگره مردمی نین شیای چین با تأکید بر فراهم بودن زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان نین شیا و قم تأکید کرد: هدف از سفر هیات چینی به قم، گفت‌وگو پیرامون پیش‌نویس تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با قم، شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی است.

وو یوکای، ادامه داد: به‌طورقطع این جلسه که با حضور مسئولان دو استان قم و نین شیای برگزار شد ثمرات بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک میان دو طرف در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری میان دو استان نین شیا و قم خاطرنشان کرد: در زمینه‌های بیابان‌زایی، مواد غذایی حلال و انرژی‌های خورشیدی شباهت‌های زیادی میان دو استان وجود دارد و این موجب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

معاون کمیته دائمی کنگره مردمی نین شیای چین بابیان اینکه پایه محکم میان نین شیا و قم، اسلام گفت: ازنظر آداب‌ورسوم و اعتقاد شباهت‌های زیادی میان دو استان وجود دارد و موجب شده تا علاقه‌مند به بررسی ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری در قم باشیم.

قم آماده افزایش تبادل اقتصادی با استان نین شیای چین است

سید مهدی صادقی نیز در این دیدار همکاری منطقه‌ای میان ایران و چین حامل طی سال‌های گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: استان قم آماده افزایش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری با استان نین شیا و تقویت این روابط با دیگر مناطق چین برای گسترش همکاری‌ها است.

وی بابیان اینکه استان قم دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی است ادامه داد: بسترهای مناسبی درزمینهٔ صنعت، انرژی‌های سبز و تولید غذای حلال در قم وجود دارد که از ورود سرمایه‌گذاران چینی به این بخش‌ها استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در سفر هیات چینی به قم، زمینه‌های تبادل تجاری، اقتصادی و فرهنگی فراهم‌شده که باید با بررسی ظرفیت‌های 2 طرف و بر اساس آمار و ارقام موجود، زمینه‌ها برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی افزایش و با امضای توافق‌نامه‌هایی میان قم و نین شیا زمینه تقویت این روابط در اجرا فراهم شود.

استاندار قم تأکید کرد: بدون شک ایجاد رابطه قوی‌تر و سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند طرف چینی در این استان داشته باشد می‌تواند نتایج خوبی را برای قم و نین شیا در پی داشته باشد.

صادقی با اشاره به خواهرخواندگی قم و استان لین شیای چین در 2 سال گذشته گفت: با امضای این تفاهم‌نامه بستر مناسبی برای افزایش تبادل فرهنگی، اقتصادی و گردشگری میان قم و لین شیا ایجادشده که امیدواریم این همکاری‌ها نیز میان قم نین شیای فراهم شود.

شهر مسلمان‌نشین لین شیا در جنوب غرب استان گان سو چین قرار دارد، فرمانداران شهر قم و لین شیا در مردادماه سال 1393 در استانداری قم با حضور سه تن از مقامات رسمی دو طرف تفاهم‌نامه همکاری به سه زبان انگلیسی، چینی و فارسی درزمینهٔ فرهنگی و اقتصادی امضا کرده بودند. این تفاهم‌نامه در زمینه‌های ساخت و تولید غذای حلال، کشاورزی، صنعت، تجارت، معادن، واردات و صادرات و همچنین صنعت گردشگری امضا شد.

مردم در انتظار نتایج دیدارهای دوجانبه

این دیدارها در حالی در سال‌های اخیر بارها تکرار شده است که انتظار می‌رود ماحصل این دیدارها در عمل و در پیشرفت شهر قم دیده شود.

اتفاقی که در سال‌های اخیر شاهد آن نبودیم و استان قم برخلاف سایر کلان‌شهرها شاهد پیشرفت و آبادانی نبوده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار