رضا سیار ضمن تکذیب نداشتن پلمپ صندوق‌های رأی‌گیری، گفت: کنترل صندوق‌های رأی‌گیری شوراها و ریاست جمهوری قبل از شمارش بر اساس دستور وزارت کشور بود.
کد خبر: ۴۴۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 17 June 2017
به گزارش تابناک قم، فرماندار قم بابیان این‌که تصمیم‌گیری برای کنترل اولیه آرا دستور وزارت کشور بود، اظهار داشت: بر اساس دستور وزارت کشور با پایان یافتن مهلت قانونی رأی‌گیری، مقررشده بود درهای هر دو صندوق رأی‌گیری بازگشایی و رأی‌ها کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار بود آرایی که به‌اشتباه در صندوق دیگری افتاده در صندوق خودش قرار بگیرد و بعدازآن شمارش صندوق ریاست جمهوری در شعبه‌ها آغاز شود.

سیار بابیان این‌که اعتراض یکی از معترضین مبنای قانونی ندارد و قابل‌پیگیری است، تصریح کرد: اعضای اجرایی هر دو صندوق یک گروه هستند و مسئولیت هر دو صندوق با یک هیات اجرایی است و این حرف انتشارش معنا ندارد علاوه بر این دلیلی هم وجود ندارد که هر دو صندوق باهم شمارش شود.

وی افزود: حتی در شهرهای مانند اصفهان که 4 صندوق وجود داشت و علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری هم بود، در این شهرها هر 4 صندوق در ابتدا کنترل‌شده است.

فرماندار قم بابیان این‌که برخی افراد برای تشویش اذهان عمومی این حرف‌ها را می‌زنند، گفت: در تصمیم‌گیری صورت گرفته چون ریاست جمهوری یک بحث فراملی است و با توجه به تعداد خیلی کم نامزدها شمارش آن زودتر شروع شد.

وی افزود: در قم نیز اعضای صندوق بعد از شمارش آرای ریاست جمهوری یا تصمیم گرفتند بخوابند و بعد از استراحت موقت چندساعته کار شمارش را آغاز کنند که ما تأکید کردیم این مورد انجام شود.

سیار خاطرنشان کرد: در این صورت مقررشده بود یک صورت‌جلسه صورت و پلمپ موقت صورت بگیرد و صندوق را در محل شعبه تحویل نیروی انتظامی بدهند و در همان مکان استراحت کنند و بعد صبح شمارش را انجام بدهند.

وی افزود: برخی افراد هم بلافاصله شروع به شمارش کردند که کار خوبی نبوده چون خستگی و تعدد کاندیداها موجب اشتباه می‌شد.

سیار ادامه داد: این نکته را هم باید توجه کرد که همه این افراد در شعبه‌ها در قرنطینه بودند و در چنین شرایطی مشابه تمام انتخابات رأی مردم در امنیت کامل بود.

سیار بابیان این‌که فردی که در فضای مجازی از روند شمارش آرا انتقاد می‌کند اصلاً تجربه انتخابات نداشته و اصلاً از روند قانون اطلاعی ندارد، تأکید کرد: در تمامی جلسات برای کاندیداها و مجریان برگزاری انتخابات این موارد را ذکر کردیم و برای 7 هزار نفر توضیح دادیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از نامزدهای معترض از نبودن پلمپ برخی از صندوق‌ها خبر داده‌اند، گفت: بنده به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و به‌هیچ‌عنوان واقعیت ندارد.

سیار افزود: این بهانه‌جویی‌های بی‌مورد است و این حرف‌ها صحت و اساس ندارد.

وی بابیان این‌که در تمام مراحل ناظرین شورای نگهبان و شوراها حضور داشتند، تصریح کرد: تمامی مراحل انتخابات با مراقبت و حساسیت خاص دنبال شده و هم‌اکنون هم برای درآوردن یک صندوق از مخزن باید ناظرین شوراها و هیات اجرایی حضورداشته باشند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار