معاون سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم از مطالبات دانشجویان جهادگر این استان و بی‌اعتنایی پنج ساله استانداری به این مطالبات انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۴۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 14 June 2017
به گزارش تابناک قم، فصل جهاد که می‌رسد جهادگران دست از پا نمی‌شناسند، فرقی ندارد محرم باشد و قلبشان محزون، رمضان باشد و لب‌هایشان تشنه یا نوروز باشد و فصل دیدوبازدیدها و عیش هر روزه. هرگاه فرصتی برای کمک به محرومان و نیازمندان پیش آید خود را با قافله جهادگران به دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط می‌رسانند تا انسانیت را در گوش جهان فریاد زنند و به برخی از مسؤولان که تمام دغدغه و تلاششان را بر پخش فلان آهنگ قبل از افطار متمرکز کرده‌اند نشان دهند که در ماه رمضان که ماه تبلور انسانیت در وجود خاکی انسان است، یاری رساندن به محرومانی که همچو ما حق زندگی راحت و بدون دغدغه را دارند از مسائل بی‌ارزشی که آن‌ها را درگیر خود کرده است حیاتی‌تر است.

رمضان 1438 هجری به نیمه رسیده، اکنون فرصتی دوباره فراهم شده است تا دانشجویان استان قم خود را به قافله جهادگران برسانند و با هر توانایی علمی، فنی، ورزشی و ... که دارند به محرومان استان خود کمک کنند.

امسال هم به رسم سال‌های گذشته دانشجویان دانشگاه‌های قم دست در دست هم همراه با گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی این استان در قالب 10 گروه و 6 اردو قصد حضور در مناطق محروم این استان از جمله دهستان قمرود، منطقه قنوات، روستاهای دشت‌احمد، چاله‌گنبد و چشمه‌علی در راستای انجام سازندگی عمرانی و کارهای علمی و فرهنگی را دارند.

محمد عموعبدالهی معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ماه رمضان جاری اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه‌های استان قم برای شرکت در اردوهای جهادی ماه رمضان سال جاری آغاز شده و اعزام آن‌ها از سه‌شنبه  23 خرداد ماه مصادف با 18 رمضان آغاز می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای جهادی در این ایام ماه رمضان که با شب‌های قدر نیز مقارن شده است را برگزاری مراسم پرشور احیا در این مناطق عنوان کرد و افزود: عنوان کلی برنامه دانشجویان جهادگران قمی در ماه رمضان را «إحیای أحیا» نهاده‌ایم چرا که گذشته از سایر برنامه‌های جهادی هدف اصلی برگزاری مراسم های پرشور احیا در شب‌های قدر در این مناطق است.

معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد: در اردوهای جهادی رمضان سال جاری ظرفیت اعزام 200 دانشجو در 16 روستای استان قم وجود دارد که برای این جمعیت علاوه بر برنامه‌های برون‌گروهی، برنامه‌های درون‌گروهی نیز طراحی شده است.

عموعبدالهی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که چند روز گذشته در دیدار با دانشجویان، جوانان به ویژه دانشجویان را در راستای اصلاح مسائل جامعه «آتش به اختیار» خواندند گفت: دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی در استان قم، در راستای عمل به وظیفه انسانی- اسلامی خود و همچنین در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری که آن‌ها را «آتش به اختیار» دانستند، برای کمک به محرومان پول و مواد غذایی را از نیکوکاران جمع‌آوری کرده‌اند و آن‌ها را در ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های نیازمندی که قبلا آن‌ها را شناسایی کرده‌اند توزیع می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور مسؤول برگزاری اردوهای جهادی در کشور است و استانداران هر استان نیز مسؤول برگزاری اردوهای جهادی در هر استان هستند جمعی از دانشجویان جهادگر استان قم چندین مرتبه درخواست برگزاری جلسه مشترک با حضور استاندار را داشته‌اند، ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم هم بر اساس وظیفه‌ای که در قبال مطالبات دانشجویان جهادگر داشته است چندین مرتبه درخواست مکتوب در راستای تشکیل جلسه مشترک با حضور دانشجویان جهادگر و استاندار را به استانداری ارسال کرده است ولی چندین سال است که این نامه‌ها بی‌جواب بوده و تلاش ما برای برگزاری جلسه مشترک به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر اردوهای جهادی بی‌نتیجه مانده است.

مطالبات و گله‌مندی مردم و همچنین سخنان علنی اخیر مقام معظم رهبری و تذکرات ایشان به دولتی‌ها برای توجه به مسائل مهم و حیاتی جامعه و دست‌کشیدن از تمرکز بر مسائل بی‌اهمیت یعنی فرصت آزمون و خطا به اتمام رسیده و مسؤولان باید هر چه زودتر و به دور از سیاست‌زدگی نکات مورد تاکید معظم له را اجرایی کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار