حجت الاسلام رفیعی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسئولان نباید در انجام کارهای مردم کوتاهی کنند، تأکید کرد: برورکراسی اداری و معطل کردن مردم در ادارات سبب بدبینی مردم به نظام می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 14 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: مسئولان مردم در انجام کارهای مردم کوتاهی نکنند وگرنه بر خلاف عهدی که با مردم و خدا دارند عمل می‌شود.

وی به مسئولان توصیه کرد تا ملاقات عمومی با مردم داشته باشند و افزود: کارمندان و فرمانداران و استانداران کار مردم را راه بیندازند و مخصوصاً در ادارات آنان را معطل نکنند زیرا برخورد خوب با مردم سبب جذب آن‌ها به انقلاب و برعکس برخورد نامناسب سبب دوری مردم از انقلاب می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تأکید اسلام بر وفای به عهد اظهار داشت: یکی از انواع عهد، عهد امامت است که این مقام به افراد ظالم نمی‌رسد به همین دلیل امام کسی است که ظلمی از او سر نزده باشد.

وی به عهد گفتاری اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات انسان در سختی‌ها به خدا قول می‌دهد که فلان کار را انجام دهد ولی بعداً فراموش می‌کند در صورتی که این عهد بر گردن اوست.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به عهد عبادی بیان داشت: خداوند از همه انسان‌ها عهد گرفته که شیطان را نپرستند و تنها خدا را پرستش کنند بنابراین رفتارکردن براساس هوی و هوس، مصداق شکستن عهد عبادی است.

وی افزود: در هر چیزی که از خدا می‌خواهیم این دعا را هم داشته باشیم که خدا ظرفیت آن را به ما بدهد زیرا در غیر این صورت ممکن است کارمان به جایی برسد که کافر از دنیا برویم.

استاد حوزه و دانشگاه عهد اعتقادی را از مهمترین نوع عهد برشمرد و عنوان کرد: منظور از این نوع عهد این است که انسان در طول زندگی دست از اعتقادات الهی برندارد و به دام شرک نیفتد.

وی گفت: اگر انسان وفای به عهد داشته باشد خداوند نیز وعده داده است که مؤمن را تنها نمی‌گذارد و دعاهایش را اجابت کرده و از او حمایت می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد نزدیکترین افراد به ایشان اضافه کرد: پیامبر فرمودند راستگوترین، امانتدارترین و کسی که وفای به عهد کند از نزدیکترین افراد به من در قیامت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین امام سجاد فرموده است که خلاصه دین در حق گویی، دفاع از ارزش‌های الهی و وفای به عهد است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار