رئیس سازمان صنعت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون 2 هزار و 240 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قالب طرح تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، به 150واحد صنعتی استان پرداخت شد.
کد خبر: ۴۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 14 June 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری افزود: تاکنون 130 واحد صنعتی مبلغ یکهزار و 940 میلیارد ریال را برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود و 20 واحد صنعتی نیز 300 میلیارد ریال برای فراهم ساختن سرمایه ثابتی که به آن نیاز دارند، دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد های صنعتی استان قم تاکنون، تنها در جریان بررسی از 86 واحد، 282 فرصت شغلی را به طور مستقیم ایجاد کرده و همچنین موجب تثبیت سه هزار و 620 جایگاه شغلی و حرفه ای در بخش صنعت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 96 با قدرت ادامه خواهد یافت و دستورالعمل های لازم در این خصوص به اطلاع واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان رسیده است.

ذاکری بیان کرد: واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود هستند که اکنون با بررسی ها و پایش های انجام شده می توان گفت در استان قم 87 واحد صنعتی با این شرایط وجود دارد.

وی افزود: هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی علاوه بر تقویت فضای کسب و کار، حفظ و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش صنعت استان قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه به مشکل هایی که صنایع استان با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: رکود بازار مهمترین مشکل پیش روی واحدهای صنعتی است که برای رفع آن اقدام های کارشناسی متعدد در حال بررسی و انجام است.

ذاکری بیان کرد: ایجاد نخستین مرکز مشاوره بازاریابی در قم از جمله راهکارهایی است که می تواند با ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان صنایع استان، آنان را در مسیر عبور از مشکل ها، یاری کند.

وی با بیان این که هدف اصلی این مرکز کمک به واحدهای صنعتی برای عبور از مشکل رکود بازار و کاهش میزان فروش است، افزود: درمرکز مشاوره بازاریابی استان قم، کارشناسان بین المللی آشنا به مسائل اقتصادی حضور دارند و با ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا، در مسیر رفع مشکل های صاحبان صنایع استان تلاش می کنند.

وی ادامه داد: از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بیش از 40 واحد صنعتی برای گرفتن مشاوره های تخصصی به این مرکز مراجعه کرده و از راهکارهای ارائه شده رضایت داشته اند.

نخستین مرکز مشاوره بازاریابی استان قم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی افتتاح و در دسترس صاحبان صنایع قرار گرفته است؛ علاقه مندان می توانند به منظور استفاده از خدمات مشاوره ای این مرکز به ساختمان اتاق بازرگانی استان واقع در خیابان 15 خرداد، مراجعه کنند.

در استان قم بیش از2 هزار واحد صنعتی دارای فعالیت وجود دارد که از این تعداد 500 واحد نیمه فعال، یک هزار و 230 واحد به صورت فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند. 

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار