شایعات تکذیب شد
به دنبال انتشار خبر مبتلا شدن فردی در قم به بیماری تب کریمه کنگو در فضای مجازی، دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو CCHF در قم دیده نشده است و مردم به شایعات توجهی نداشته باشند.
کد خبر: ۴۳۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 03 June 2017
به گزارش تابناک قم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص انتشار خبر مبتلا شدن فردی در قم به بیماری تب کریمه کنگو در فضای مجازی افزود: در حال حاضر هیچ مورد تائید شده ای از این بیماری در قم گزارش نشده است.

محمد رضا مظفری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری بیماری تب کریمه کنگو CCHF باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

وی اظهار کرد: اقدامات اولیه در جهت آموزش در حال اجرا می باشد و مراکز درمانی و بیمارستانی در آمادگی کافی به سر می برند و نگرانی در این باره وجود ندارد.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی قم

همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در فضای مجازی برخی شایعات مبنی بر ابتلا به بیماری تب کریمه مطرح است که تمام این موارد نادرست بوده و تکذیب می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از همشهریان عزیز  تقاضامندیم که به شایعات مطرح شده توجهی نکرده و همچنین ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود که محصولات دامی را صرفا از مراکز معتبر تهیه کرده و رعایت نکات بهداشتی در این خصوص را همواره مدنظر داشته باشند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین همشهریان عزیز این اطمینان خاطر را داشته باشند که بازرسی‌های بهداشتی از مراکز ذبح دام و تهیه و توزیع محصولات دامی افزایش پیدا کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعا اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

در این اطلاعیه افزوده شده است: همانطور که همشهریان گرامی مستحضر هستند حتی در شرایطی که گوشت هم آلوده به ویروس بیماری باشد با روش نگهداری صحیح، عامل بیماری از بین خواهد رفت.

بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش کنه، آلودگی و ترشحات خونی روی حیوان یا فرد مبتلا منتقل می‌شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار