در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد انجام شد؛
شهردار منطقه سه قم از آماده‌سازی پارکسوار شمالی برای استقبال از زائرین ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 02 June 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، رضا پوریافر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از شرکت‌کنندگان در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در تهران و زائرین در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه پارکسوار شمالی مرکز تبادل سفر این ایام و توقف اتوبوس‌ها است پاکسازی حد فاصل محوطه عوارضی تهران تا عوارضی کاشان و پارکسوار شمالی توسط مجموعه فضاهای سبز منطقه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی شهرداری منطقه سه در پارکسوار شمالی تصریح کرد: همچنین نیروهای منطقه به صورت آماده باش در این ایام آماده خدمت رسانی به زائرین و همشهریان هستند.

شهردار منطقه سه قم استقرار دو عدد تانکر آب شیرین، برپایی ایستگاه صلواتی، استقرار تانکر آب غیر شرب و... را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه در این ایام عنوان نمود و خاطرنشان کرد: همچنین اقلامی همچون کارتن پلاست، پاکت زباله و... برای تأمین نظافت پارکسوار به اندازه کافی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وی از استقرار اکیپ سد معبر منطقه در محدوده پارکسوار شمالی برای جلوگیری از سد معبر در این محل خبر داد و افزود: نیروهای خدمات شهری و مجموعه ستادی شهرداری در این ایام تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا خدمات مطلوبی را به زائرین و همشهریان ارائه کنند.

استقرار ۳۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرین در پارکسوار شمالی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز با اشاره به برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای تأمین امکانات حمل و نقل زائرین در شهر در ایام تعطیلات و ۱۵ خرداد اظهار کرد: هر ساله همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد و خصوصاً پس از اتمام مراسم سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) خیل عظیم زائرین و مسافران به سمت شهر قم می‌آیند.

حسین مؤمنی موحد با تأکید بر اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به این زائرین نیازمند پیش‌بینی تمهیدات لازم است افزود: در همین راستا در حوزه تأمین امکانات حمل و نقل عمومی در شهر قم و مبادی ورودی شهر پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی از پیش‌بینی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرین از پارکسوار شمالی به مرکز شهر خبر داد و افزود: در صورتی که تقاضا بیش از این مقدار در این ایام باشد آمادگی افزایش ناوگان و انتقال سریع زائرین به هسته مرکزی شهر و بالعکس وجود دارد.

اختصاص ۵۰ دستگاه تاکسی برای انتقال زائرین از پارکسوار شمالی به مرکز شهر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم هم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین تسهیلات لازم برای زائرین در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهر قم اظهار کرد: در این ایام تمام پرسنل سازمان تاکسیرانی و ناظران سازمان در حالت آماده باش هستند تا بتوانند خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.

مرتضی عزتی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار تاکسی در خطوط و هسته مرکزی شهر قم در این ایام خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است تا در این ایام بتواند خدمات مطلوبی را به زائرین و همشهریان در شهر قم ارائه کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به محوریت پارکسوار شمالی در نقل و انتقال و توقف زائرین مرقد امام راحل(ره) بیان کرد: در پارکسوار تعدادی تاکسی برای مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌بینی تردد ۵۰ دستگاه تاکسیر در مسیر پارکسوار شمالی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت گرفته است خاطرنشان کرد: ۱۵ شرکت حمل و نقل و ۲۰ گشت نظارتی در این ایام فعال خواهند بود و نظارت بر عملکرد و نرخ تاکسی‌داران داریم.

خدمات رسانی ویژه سازمان اتوبوسرانی در روز چهاردهم و پانزدهم خرداد

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز موحد با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در پارکسوار شمالی و مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: کلیه نیروهای ستادی و اجرایی بر خدمات رسانی ناوگان از روز چهاردهم تا پانزدهم خرداد ماه نظارت می‌کنند.

حسین مؤمنی افزود: تعمیرگاه سیار سازمان با اکیپ کامل به همراه کاروان اعزامی در روز چهاردهم خرداد جهت پشتیبانی به تهران اعزام خواهد شد. همچنین اعزام ۲ دستگاه از اتوبوس‌های ملکی سازمان بصورت کمکی و خالی از مسافر به منظور استفاده احتمالی عزاداران در صورت نقص فنی اتوبوس‌ها در برنامه کاری سازمان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ستادهای مستقر سازمان در پارکسوار شمالی، پارکسوار زائر و جمکران آماده اطلاع رسانی و خدمات رسانی به زائرین شهر کریمه اهل بیت(س) و حرم امام راحل می‌باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار