نايب‌رئيس هیأت‌‌ كشتي استان قم:
نايب‌رئيس هیأت‌‌ كشتي استان قم از آغاز فعاليت مربيان كشتي بانوان به منظور جذب استعدادها و حركت در مسير رشد و توسعه اين رشته ورزشي در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 24 May 2017
به گزارش تابناک قم، احمد رضایی اظهار کرد: رشته کشتی برای نخستین‌بار در ورزش استان قم صاحب مربی در بخش بانوان شد تا این رشته ورزشی که برای ورزش قم افتخارات زیادی کسب کرده در بخش بانوان نیز مراحل پیشرفت فعالیت خود را جدی‌تر پیگیری کند.

وی ادامه داد: رشته کشتی در بخش بانوان متناسب با آداب، فرهنگ و موقعیت مذهبی قم فعالیت خواهد کرد، ضمن اینکه پرداختن به این رشته و فعالیت بانوان در آن، با آنچه که در کشتی مردان شاهد هستیم تفاوت دارد و یقینا علاقمندان بسیار زیادی جذب این رشته خواهند شد.

نایب‌رئیس هیأت‌‌ تنیس استان قم با بیان اینکه برای نخستین‌بار قم صاحب مربی کشتی در بخش بانوان شده است، اضافه کرد: به همین منظور تعدادی از مربیان علاقمند به فعالیت در توسعه کشتی بانوان در یکی از دوره‌های آموزشی این رشته شرکت کرده و موفق به کسب مدرک شدند.

وی ابراز کرد: دوره مربیگری کشتی کلاسیک بانوان به مدت چهار روز زیر نظر مربی اهل کشور اوکراین به میزبانی خانه کشتی اصفهان برگزار شد و تعداد سه نفر از مربیان کشتی بانوان قم نیز در این دوره حضور یافته و برای نخستین‌بار قم را صاحب مربی کشتی در بخش بانوان کردند.

رضایی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزش مربیگری کشتی کلاسیک بانوان به مدت چهار روز در اصفهان برگزار شد و مریم جعفری، فائزه آریامهر و پریسا حیدری بانوانی بودند که به نمایندگی از هیأت‌‌ کشتی استان قم در  این کارگاه حضور یافتند و زیر نظر آنا واسیلنکو مدرس اوکراینی به مدت چهار روز با اجرای فنون پایه کشتی آزاد آشنا شدند.

وی در پایان به وضعیت تیم‌ها و کشتی‌گیران قم در مسابقات سال جاری اشاره و اظهار کرد: تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم قم در مسابقات لیگ کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور حضور دارد و محمدجواد رضایی نیز توانسته برای کشتی قم سهمیه رقابت‌های 2017 قهرمانی جوانان آسیا را کسب کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار