سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استقبال گسترده خبرنگاران خارجی از پوشش انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم، از حضور 45 خبرنگار خارجی در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۴۲۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 19 May 2017
به گزارش تابناک قم، محمد جواد محرابی استقبال خبرنگاران خارجی برای پوشش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قم را خوب عنوان کرد و گفت: انتخابات شهر قم به سبب حضور مراجع تقلید، حوزه علمیه و اهمیت شهر قم در سپهر سیاسی کشور، همواره مورد توجه رسانه‌های خارجی بوده است و در سال‌های مختلف شاهد حضور گروه‌های مختلف رسانه‌ای در قم بوده‌ایم.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم افزود: این حضور بیشتر شامل رسانه‌های تصویری می‌شود زیرا توانمندی خبرنگاران و رسانه‌های استان قم بسیار خوب است و در این زمینه، رسانه‌های خارجی از رسانه‌های داخلی بهره می‌گیرند اما شبکه‌های تلویزیونی برای پوشش زنده و انجام مصاحبه نیازمند حضور در استان هستند.

وی تصریح کرد: برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 45 خبرنگار خارجی در قالب 11 اکیپ خبری درخواست حضور در قم را برای روزهای 28 و 29 اردیبهشت داشتند و با همکاری اداره کل ارشاد قم، مجوز لازم از سوی اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد صادر شده است.

محرابی از پوشش خوب رسانه‌های انگلیسی زبان از انتخابات قم خبر داد و گفت: الجزیره انگلیسی، HBO آمریکا، شین هوا از چین، فرانس 24، UPI از آمریکا، تلویزیون ZDF آلمان و دو شبکه ITV و تیما از انگلستان به همراه آسوشیتد پرس از آمریکا از جمله رسانه‌های بین المللی هستند که اخبار انتخابات در قم را پوشش داده و نمایندگان خبری آنها به قم سفر کرده‌اند.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم تصریح کرد: آمار 11 اکیپ و 45 خبرنگار به روزهای 28 و 29 اردیبهشت اختصاص دارد و در هفته‌های قبل نیز شاهد حضور خوب و پر تعداد رسانه‌های خارجی در قم بودیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار