امام جمعه قم:
انتخاب باید بر اساس معرفت انسانی باشد، بعد از انتخابات نیز باید همه به قانون تمکین کنند، دشمنان نیز باید بدانند که امروز شکوه حضور ملت را خواهند دید و از اقدامات شرورانه آن‌ها را ناامید خواهند کرد.
کد خبر: ۴۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 19 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید بعد از انتخابات همه به منتخبین کمک کنند.

امام جمعه قم افزود: انتخابات جشن بزرگ ملت است و شیرینی های زیادی دارد که این مردم سالاری دینی و آزادی و امنیت ره آورد شیرینی های انتخابات است.
وی بیان کرد:حضور حداکثری در انتخابات وظیفه مهم آحاد ملت ایران است و در این حماسه باید گزینه اصلح را انتخاب کرد.

وی اظهار داشت:انتخابات باید بر اساس آگاهی و شناخت و معرفت باشد همچنین منتخبین باید بعد از انتخابات به انتخاب مردم احترام گذاشته و در برابر قانون تمکین کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمنان باید بدانند که ملت شکوه و عظمت حضور خود را به اثبات کرده اند و نقشه های شوم شان را خنثی خواهند کرد.

وی ادامه داد: همه افرادی که شرایط قانونی را دارند باید در این حماسه شرکت کنند تا به رشد و تعالی و آبادانی کشور کمک کنیم.

آیت الله اعرافی در مورد سند 2030 گفت: امیدواریم به محتوای این سند با دقت نظر توجه شود و منویات و نگاه و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مورد توجه قرار بگیرد تا بر اساس سند تحول و گفتمان انقلاب اسلامی بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را استوار کنیم.

وی در مورد رویدادهای این هفته اظهار کرد: ماه شعبان رو به پایان است و ماه رمضان در حال فرا رسیدن می باشد این ماه مملو از فیض الهی است و باید از فرصت های آن استفاده کنیم.

امام جمعه قم عنوان کرد: در این ماه به رفع معیشت فقیران و عبودیت و تلاوت قرآن و نزدیک شدن به خدا تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در این ایام سالروز آزادسازی خرمشهر را در پیش داریم فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی بود جوانان انقلاب جان خود را به کف نهادند و آن را تقدیم انقلاب کردند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: ایثار و مقاومت و فداکاری رمز موفقیت و تعالی کشور است اگر جامعه ای از این روح خالی شد سقوط می کند.

وی با اشاره به روز جمعیت گفت: جمعیت مقوله مهمی است رشد جمعیت ما کمتر از یک و نیم درصد است در 20 سال آینده روند نزولی جمعیت موجب کاهش تعداد جوانان و افزایش کهنسال می شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: جمعیت یکی از عناصر مهم در پیشرفت و اقتدار کشور است و خانواده ها باید دو فرزند داشته باشند تا به تعادل جمعیتی دست یابیم.

وی در خصوص روز بهره وری و بهینه سازی یادآور شد: این دو مساله رکن مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است بهره وری به معنای استفاده درست از امکانات و منابع می باشد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار