مراجع عظام تقلید و علمای قم صبح جمعه در اولین دقایق آغاز دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر با شرکت در انتخابات آرای خود را به صندوق‌های سیار ۴۵۸ و ۵۴۹ انداختند.
کد خبر: ۴۲۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 19 May 2017
به گزارش تابناک قم، مراجع تقلید قم در نخستین ساعت شروع رأی گیری در دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر شرکت کردند.

رئیس‌جمهور منتخب خود را متعلق به همه ملت بداند‌

‌آیت‌الله مکارم شیرازی پس از انداختن آرای خود به صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قرائن نشان می‌دهد انتخابات امسال باشکوه برگزار خواهد شد و همه ملت ایران پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و توصیه بنده به ملت شریف ایران این بوده که فرد منتخب را یاری کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پس از انتخابات گفت‌و‌گوهای موقع انتخابات و قبل از انتخابات باید به دست فراموشی سپرده شود، افزود: کسی که انتخاب می‌شود باید خود را متعلق به همه ملت بداند و یارانش را از دوستان جناحی، ستاد و... انتخاب نکرده و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای حل مشکلات دست‌به‌دست هم دهیم حل می‌شود و امیدواریم آینده خوبی در انتظار ملت شریف ایران باشد.

مردم فردی استکبارستیز، ولایتمدار و خدمتگزار را ‌برگزینند

‌آیت‌الله حسین نوری همدانی پس‌ازاینکه رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: لازم است که همه امروز به میدان بیایند، تا حماسه‌ بیافرینند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: همه مردم شهر و روستا برای مقابله با  دشمنان و ایجاد ایمنی کشور و شکوه و عظمت آن امروز در صندوق‌های رأی بیایند.

وی بابیان اینکه مردم نظام جمهوری اسلامی در تمامی صحنه‌ها حماسه‌آفرین بودند، گفت: برای عزت این سرزمین شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و خون‌های بسیاری درراه انقلاب اسلامی داده‌شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همه مردم امروز درصحنه حضور دارند، خاطرنشان کرد: ما شخص خاصی را برای مردم معین نکرده‌ایم، و تنها شاخص‌ها و معیارها را گفته‌ایم که باید استکبارستیز، ولایت مدار و خدمت گذار باشد از همین رو باید شخصی را انتخاب کنیم که برای ایجاد ارزانی در کشور برنامه داشته باشد و خدمت کند.

مردم فرد صالح و مؤمن را برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی انتخاب کنند‌

‌آیت‌الله جعفر سبحانی پس‌ازاینکه رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باید بر اساس قوانین اسلامی وظیفه‌شناس باشیم و در تمامی صحنه‌هایی که احتیاج است درصحنه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: باید مانند همیشه با اکثریت آرا در انتخابات شرکت کنند، و فردی صالح را انتخاب کنیم که بر اساس قوانین اسلام و جمهوری اسلامی حرکت کند، در این رابطه حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند فردی باید انتخاب شود که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حرکت کند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید فرد صالح و مؤمنی سرکار بیاید که برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی تلاش کند.

ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات

‌آیت‌الله صافی گلپایگانی در نخستین ساعت آغاز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی خود را در صندوق انداخت.

وی پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، طی سخنانی اظهار کرد: امیدواریم با عنایت حضرت ولیعصر(عج) همه مسلمانان با عزت و اقتدار باشند و ملت و به ویژه جوانان ایرانی مورد توجهات ایشان قرار گیرد.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات تصریح کرد: امیدواریم که خداوند همه را حفظ کند.

مردم سرنوشت کشور را به دست اصلح بسپارند

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز پس از شرکت در انتخابات، اظهار کرد: امیدواریم با حضور باشکوه مردم سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که صلاحیت پیاده کردن امر خدا را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب مردم بیان کرد: خدا به منتخب مردم موفقیت دهد که سرنوشت مملکت دست اوست و امیدواریم بتواند رضای خدا و مردم را جلب کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: از ملت ایران انتظار داریم همانگونه که همیشه برای رضای خدا و ائمه معصومین و بزرگان حضور دارند امروز نیز سرنوشت مملکت خود را به دست فرد اصلح بسپارند.

آیت‌الله جوادی آملی در انتخابات شرکت کرد

آیت‌الله جوادی آملی دقایقی پیش در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.


صدا و سیما در زمینه تبلیغات انتخابات سنگ تمام گذاشت

آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات، با بیان اینکه انتخابات برکت زیادی برای نظام اسلامی دارد اظهار کرد: انتخابات برای ثبات، دوام و ادامه یافتن این نظام الهی و مردم سالاری اسلامی نقش مفیدی دارد.

وی اضافه کرد: در درجه اول شرکت اکثریت مهم است، اینکه همه اقشار مختلف جامعه در انتخابات شرکت کنند و به هرکس که نظر دارند رای می‌دهند بسیار خوب است چون نفس حضور پای صندوق رای برای امنیت نظام مهم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم ملت ایران در این روز الهی که از ایام الله به حساب می‌آید مثل گذشته با ایجاد یک نشاط عمومی بتوانند پایه‌های نظام اسلامی را استحکام ببخشند.

وی گفت: توصیه اول ما به مردم ایران این است که ملت از هر قشر و طایفه و با هر سلیقه‌ای پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در فرصت قانونی شرکت کرده و نگذارند به زمان‌های پایانی و وقت اضافه زمان واگذار شود.

آیت‌الله یزدی بر اهمیت انتخاب اصلح تاکید کرد و افزود: بعد از تبلیغات گوناگونی که در زمان تعیین شده صورت گرفته و صدا و سیما هم در این زمان سنگ تمام گذاشت و آگاهی بخشی خوبی به جامعه داشت چه در مناظرات، چه در سخنرانی‌ها و... شاید کسی نباشد که بگوید هنوز به تصمیم نرسیدم و هرکسی باید پس از این مدت نسبت به انتخاب اصلح اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلح کسی است که اهداف عالیه امام راحل(ره) که موسس این نظام هستند و برای تحکیم عقاید و مبانی اسلامی کار کردند و بارها فرمودند که ما برای خدا و دین قیام کردیم نه برای آب و نان؛ من نمی‌خواهم بگویم که قوه اجرایی نباید برای آب و نان مردم کار کند، بلکه این بسیار مهم است و این باید در کنار حفظ دین مردم باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این شهدای عزیزی که تقدیم اسلام از شهرهای مختلف شده است برای چه بوده و بهتر است در انتخاب به این مساله دقت شود و مردم به فکر انتخاب اصلح باشند.

شرکت باشکوه در انتخابات سبب آبروی نظام اسلامی می‌شود

آیت‌الله ابراهیم امینی پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت از شرکت گسترده مردم در انتخابات تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این شرکت با برکت باشد و مسؤولان کشور در رفع مشکلات مردم به ویژه بیکاری، مسائل معیشتی و معضلات جوانان و موضوع ازدواج و مباحث فرهنگی موفق باشند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه حضور مطلوبی در صحنه دارند، اظهار کرد: این حضور همیشه امیدوار کننده بوده است ولی ما هم امیدواریم هر فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود با اقدامات خود مشکلات مردم را رفع کرده و اسباب آبروی نظام اسلامی را فراهم آورد.

عضو خبرگان رهبری شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی دانست و تصریح کرد: انجام این وظیفه سبب آبروی نظام اسلامی است چرا که دولت‌های خارجی به حضور مردم در انتخابات نگاه دارند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب مایوس شدن دشمنان و تشویق شدن مسوولان برای خدمت رسانی به ملت می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه مردم باید رای‌های مثبت خود را به صندوق بیاندازند گفت: رای دادن یک وظیفه است و نباید از این وظیفه غافل باشیم؛ با دادن رای سفید فرصت را از دست داده در حالی که مشارکت در سرنوشت آینده کشور موضوع بسیار مهمی است.

وی تاکید کرد: شهر قم دارای جایگاه ویژه است که باید برای رفع مشکلات آن نگاهی ویژه داشته باشیم؛ این شهر آبروی نظام اسلامی بوده و همگان باید برای حفظ آبروی نظام تلاش کنند.

حضور باشکوه در انتخابات دشمنان نظام اسلامی را ناامید می‌کند

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز ضمن شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات تقویت حمایت از حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب است و مردم با علاقه شدیدی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم حضور در انتخابات را یک تکلیف دینی می‌دانند خاطرنشان کرد: حضور باشکوه در انتخابات اطاعت از ولی فقیه، علما، مراجع و پاسداری از خون شهدا است.

امام جمعه قم گفت: برای تحقق این نام و بالندگی نظام اسلامی، خون‌های زیادی داده شده است و شرکت در این مراسم با این شور علاوه بر رضای خدا و حضرت ولیعصر، دشمنان را نیز ناامید می‌کند.

آیت‌الله بوشهری رأی خود را به صندوق انداخت‌

‌‌آیت‌الله حسینی‌بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام‌جمعه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در نخستین ساعت آغاز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی خود را در صندوق انداخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری آرای خود را در صندوق سیار شماره 549 انداخت.

اعتقاد مردم هر روز به نظام بیشتر می‌شود

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت در سخنانی اظهار کرد: هر روز اعتقاد مردم به این انقلاب بیشتر می‌شود و برای اعتلای کشور و حفظ انقلاب مصمم‌تر می‌شوند.

وی تاکید کرد: به موازات همین پیشرفت‌ها دشمنی‌ها نیز بیشتر می‌شود و اقتضا می‌کند که مردم حضور جدی‌تری در صحنه داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم با نشاط و عزم راسخ در صحنه حاضر شده‌اند و رهبری فرمودند انتخاب هر نتیجه‌ای داشته باشند برای پیشرفت کشور و انقلاب موثر خواهد بود.

دعا می‌کنیم خداوند انتخاب فرد اصلح را به دل مردم الهام کند

آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در حاشیه برگزاری انتخابات در قم در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: خداوند را شاکریم که از ابتدای انقلاب تا کنون به انقلاب و انظام اسلامی ایران عنایت داشته است.

وی افزود: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، امام خمینی (ره) در زمان انقلاب همواره می‌گفتند که دست عنایت خداوند در پس جریان‌های مختلف یاری‌گر انقلاب اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که مجلس خبرگان رهبری برای تعیین رهبر برای مردم و نظام اسلامی ایران دور هم نشستند، با وجود اینکه در آن زمان شورای نگهبان و خبرگان آمادگی نداشتند، با اتفاقی ناگهانی مواجه شده بودند و حتی رایزنی درباره اینکه لازم است رهبر برای جامعه تعیین شود یا شورای رهبری، طی چند جلسه تصمیم‌گیری صحیح کردند، معلوم نبود اگر در آن زمان عنایت خداوند نبود و الهام الهی به قلوب اعضای تصمیم گیرنده نازل نشده بود چه سرنوشتی در انتظار ایران بود.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: اعضای شورای تصمیم گیرنده در آن زمان به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که شخصی که به جای امام خمینی (ره) می‌تواند در این جایگاه قرار گیرد مقام معظم رهبری است گرچه آن زمان مقام معظم رهبری توانایی خود را در این مقام نشان نداده بودند.

وی اضافه کرد: در گذر زمان مقام معظم رهبری نشان دادند که بهترین فرد و واجد صلاحیت‌ترین فرد برای مقام رهبری خود ایشان بوده‌اند که این انتخاب صحیح نشان عنایت خداوند به مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم خواست در این برهه حساس یاری‌گر نظام اسلامی ایران باشند و تصریح کرد: کسانی که قبلا در مقام‌های بالایی در ایران قرار داشتند، چون از ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران سیلی خوردند با تمام توان در صدد این هستند که نظام اسلامی ایران را ساقط کنند ولی عنایت خداوند حافظ انقلاب، نظام و مردم ایران است.

آیت‌الله مقتدایی افزود: امید است عنایت خداوند همچنان شامل حال مردم ایران شود و انتخاب فرد اصلح را به دل‌های مردم ایران الهام کند تا مردم کسانی را انتخاب کنند که برای اعتلای نظام اسلامی و  آسایش مردم تلاش می‌کنند.

وی همچنین حضور حداکثری مردم در انتخابات را انتظاری دانست که مردم ایران باید آن را محقق کنند و ادامه داد: مردم بصیر ایران تجربه لازم برای حضور در انتخابات را دارند، می‌دانند که حضور آنان در انتخابات برای حفظ عزت ملت ضروری است.

تمامی آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی دقایقی پیش پس‌ از آن‌که رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جایی که انسان می‌تواند سرنوشت خود را مشخص کند، اگر کوتاهی کند به خود زیان رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر افراد جامعه در تصمیم‌گیری ضرری به جامعه بزند مسئول است، افزود: ائمه(ع) فرموده‌اند کسی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما همه معتقد به ولایت‌فقیه هستیم، مقام معظم رهبری فرموده که همه باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و این خود دلیلی است که بر مسائل بی‌اعتنا نباشیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار