آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از کشورهای برای نگه‌داشتن خود دست به دامن داعش شده‌اند و پول نفت و گاز به آن‌ها می‌دهند، در همین راستا عده‌ای به میزانی ضعیف هستند که فکر می‌کنند ترامپ قدرتی است که می‌خواهند با توسل به وی در امان بمانند.
کد خبر: ۴۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۱ 18 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان قم و اعضای ستاد گرامیداشت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به عدم فراموش‌شدن هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هرلحظه این دوران دارای مزایای بسیاری مانند جریان مقاومت دزفول است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مطالب آموزنده بسیاری برای انقلاب و مردم دارد، افزود: این ویژگی‌ها سبب می‌شود به‌صورت مداوم ارزش‌های جنگ تحمیلی موردتوجه قرار گیرد، همچنین ایمان رزمندگان در جنگ باوجود حضور کشورهای مختلف سبب آن شد تا با تکیه‌بر آموزه‌های دینی عملکردها نیز متفاوت باشد.

مرجع تقلید شیعیان شهادت را بالاترین جایگاه انسان ازنظر خداوند برشمرد و گفت: اگر در شرایط کنونی در مقابل قدرت‌های استکباری کوتاه بیاییم و ضعف نشان دهیم آن‌ها در مستضعفان حاکم می‌شوند و ما باید برای تحقق و گسترش آموزه‌های دینی در سطح کشور روحیه ایثارگری را موردتوجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم نسبت به بیت‌المال حقوق مشخصی دارند، ابراز کرد: برخی از کشورهای برای نگه‌داشتن خود دست به دامن داعش شده‌اند و پول نفت و گاز به آن‌ها می‌دهند، در همین راستا عده‌ای به میزانی ضعیف هستند که فکر می‌کنند ترامپ قدرتی است که می‌خواهند با توسل به وی در امان بمانند، درحالی‌که طبق آموزه‌های دینی در سایه قدرت الهی می‌توان به اهداف الهی رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: برخی کشورها به دنبال منزوی نشان دادن ایران هستند و از دیدارهای خود با ترامپ به دنبال این هدف هستند تا به آن برسند.

وی با تأکید بر اینکه با حفظ روحیه ایثار و شهادت می‌توان به موفقیت رسید، تصریح کرد: ترویج مباحث مرتبط با ولایت‌فقیه باید موردتوجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد تا آن‌ها پاسخگوی نیازهای کشورهای دیگر در عرصه‌های مختلف باشند و آموزه‌های دینی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلفی با نظام‌های سرمایه‌داری به مشکل برخورد کرده‌اند که در این زمینه نشان دادن فرهنگ دین اسلام می‌تواند بسیاری از مشکلات کشورها را حل کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار