رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر لزوم اجرای طرح‌های گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: طی سال گذشته نزدیک به 10 هکتار توسعه گلخانه در استان قم داشته که با برنامه‌ریزی‌های مطلوب طی امسال و سال آینده به آمارهای قابل توجهی خواهد رسید.
کد خبر: ۴۲۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه 95 درصد روغن‌های کشور وارداتی است، اظهار کرد: نزدیک به سه هزار و 810 تن محصول دانه‌های روغنی را طی سال گذشته تولید کرده‌‌ایم و امروزه اراضی استان شرایط مطلوبی دارد.

وی از مازاد تخم مرغ به عنوان یکی از مشکلات استان قم نام برد و افزود: اکنون رفع این مشکل با اهتمام جدی دنبال می‌شود؛ در مورد صنایع تبدیلی و تکمیلی به تعهدات خود عمل کرده اما راه‌اندازی کارخانه طی چند ماه امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نبود انبار مکانیزه را یکی دیگر از مشکلات استان برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از تسهیلات بانکی بنیاد برکت در راستای رفع این مشکل از مشارکت دو بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای صادرات مرغ با برند حلال خط دو کشتار در استان قم راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: کارخانه زرده تخم مرغ نیز در حال انجام مراحل بانکی است؛ در مورد پرورش ماهی به ظرفیت‌های مطلوبی رسیده که امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

طلایی با بیان اینکه تراکتورهای سنگینی وارد استان قم شده است، مطرح کرد: بانک اطلاعاتی ساختار مرغدارها یکی از اقدامات مورد توجه است که توانسته نتایج مطلوبی در صدور مجوزها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حذف پرورش ماهی از سیستم آبیاری با فشار یکی از مشکلات استان قم بوده است، اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده و ارائه سیستم‌های جدید از این مشکل جلوگیری شده است.

طلایی بر لزوم اجرای طرح‌های گلخانه‌ای تاکید کرد و یادآور شد: طی سال گذشته نزدیک به 10 هکتار توسعه گلخانه در استان قم داشته که با برنامه‌ریزی‌های مطلوب طی امسال و سال آینده به آمارهای قابل توجهی خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: ‌130 هکتار کشت گل محمدی استان قم به بالای 200 هکتار رسیده است، این محصول مصرف آب قابل توجهی ندارد و استفاده اقتصادی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت به همین علت توسعه این محصول در دستور کار قرار گرفته اما باید تامین سرمایه‌گذار را نیز مورد توجه قرار داده تا صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با این عرصه را ایجاد و گل محمدی را به خارج از استان صادر کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار