آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه برخی اراذل و اوباش به دنبال التهاب فضای انتخابات هستند، گفت: جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن‌وامان است و کسی نمی‌تواند امنیت آن را برهم بزند.
کد خبر: ۴۲۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست فضای انتخابات را ملتهب نکنند و خطاب به همه آنان اظهار داشت: مردم ما مردم متمدن و فهمیده هستند، در اسلام هم در خشیده‌اند انتظار داریم، فضای انتخابات را فضای پرخاشگری نکنند.

وی از ضدانقلاب و عوامل دشمن به‌عنوان دو گروه تخریب‌کننده فضای انتخابات یاد کرد و گفت: این گروه‌ها در تلاش هستند با به کارگیری افراد اراذل و اوباش فضای انتخابات را ملتهب کنند، اما جوانان اسلامی اجازه ندهند که دشمن از این آب گل‌آلود سوءاستفاده کند و فضا را فضای پرخاشگری جلوه دهد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: همیشه فضای انتخابات در ایران، فضای آرام و امن بوده است، امیدواریم ازاین‌پس نیز مردم بدون هیچ‌گونه مشکلی در فضای آرام در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق‌های رأی بروند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی گفت: جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن و امان است و کسی نمی‌تواند امنیت آن را برهم بزند.

وی به حادثه اخیر در خراسان شمالی شمالی اشاره کرد و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به آسیب دیدگان این زلزله شد و تاکید کرد: نباید این کمک‌رسانی تنها در چند روز نخست رسانه‌ای شود و پس از آن مردم به حال خود رها شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نباید کمک رسانی به مردم تنها محدود به چند روز شود، باید افزون بر کمک مسئولان، خیران و سایر مردم نیز احساس مسئولیت  کنند و به آسیب دیدگان کمک‌های لازم را برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رعایت زیرساخت‌های لازم، ساختمان قشر مستضعف با یک زلزله متلاشی می‌شود، این وظیفه مسئولان است که به این زیرساخت‌ها توجه کنند و نگذارند این قشر آسیب‌های بیشتری را متحمل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار