عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید خطر افزایش آمار طلاق در میان زوج‌های جوان جامعه را جدی گرفت و برای آن فکری کرد.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام «محمدعلی محسن‌زاده» با اشاره به این که بر اساس آمار ثبت احوال کشور، بخش جالب توجهی از آمار طلاق مربوط به 3 سال اول ازدواج است، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش آمار طلاق در جامعه و به خصوص در بین زوج‌های جوان این است که شیوه و سبک زندگی تا حدودی رنگ و بوی زندگی غربی و غیراسلامی به خود گرفته است.

وی افزود: البته در این بین نباید از اهمیت مبحث شناخت طرفین و رسیدن به یک درک مشترک غافل شد و این هم بر می‌گردد به مراحل قبل از ازدواج که دختر و پسر باید با شناخت کامل‌تر و مشورت مناسب‌تر به سراغ گزینه‌های مورد نظر خود بروند تا بعد در زندگی مشترک و در اوایل زندگی زناشویی به مشکلات جدی و خدای ناکرده طلاق، کارشان ختم نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که امروز مردم و جامعه ما با آن مواجه هستند از جمله همین مسأله طلاق برمی‌گردد به ضعف و کم‌رنگ شدن مسائل دینی و اخلاقی در زندگی که اگر ما بتوانیم این مسأله را حل و درمان کنیم، بسیاری از آسیب‌ها در جامعه رفع می‌شود.

وی گفت: از سویی اگر برای کاستن آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی فکری نشود، ممکن است هویت فردی و اجتماعی ما را به سمت آموزه‌های غیردینی سوق دهد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده ادامه داد: برای حل معضل طلاق باید قبل از هر چیز یک آسیب‌شناسی نسبت به وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه داشته باشیم تا بعد بتوانیم بر اساس این شناخت درست به تقویت بنیه‌های اعتقادی و فکری و به کارگیری راهکارهای فرهنگی در زمینه مقابله با افزایش آمار طلاق حرکت کنیم که در این مورد نیاز به نقش‌آفرینی رسانه‌ها و ورود عالمانه و دغدغه‌مندانه نخبگان جامعه احساس می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار