سخنگوی فعلی شورای شهر و نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: برای اینکه مردم بدانند نقش بسیار پررنگی در شوراها خواهند داشت بحث شورایاری‌ها را در تمام شهر پی خواهیم گرفت.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست خبری که در دفتر تسنیم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث شورا، اظهار داشت: قانون شورای اسلامی در کنار مجلس از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور مربوط به خود است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در همه عرصه‌های مدیریت در شهرها، شورا باید در تصمیم‌گیری جایگاه خود را داشته باشد، اما متأسفانه ضعف قانونی در این موضوع داریم و آن روح مدنظر در قوانین جاری نشده و به آن جایگاه اصلی که قانون اساسی بیان کرده نرسیده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه امیدواریم به سمت و سویی برویم که شوراها به جایگاه اصلی خود برسند، ادامه داد: مردم از همه شئون اداره شهر از ما مطالبه دارند، اما با تو جه به ضعفی‌هایی که وجود دارد نمی‌توانیم برخی از مطالبات را انجام دهیم.

وی بابیان اینکه یکی از شوراهای پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی، شورای عالی استان‌هاست که ظرفیت خوبی برای آماده کردن طرح‌ها برای تبدیل به قانون دارد، عنوان کرد: اگر مردم انتخاب‌های درستی داشته باشند می‌توان در شورای عالی استان‌ها طرح‌هایی را بیان کنند که در شورای عالی تبدیل به قانون شود.

ذاکریان با اشاره به اهمیت انتخابات شورا بیان کرد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که درزمینه شهری سوابقی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان گذشته به‌نوعی به‌اندازه توان خود تلاش کرده‌ تا عملکرد شورا به سرانجام خوبی برسد، تصریح کرد: ما از تخریب رقبای دیگر استفاده نمی‌کنیم و تمام تلاش خود را برای ساماندهی در خدمات شهری انجام خواهیم داد.

سخنگوی شورای شهر  با اشاره به اینکه باروحیه جهادی می‌توانیم کارهای عقب‌افتاده را به جلو ببریم، تصریح کرد: روحیه جهادی یکی از شاخص‌های شورای کارآمد بوده که با همین هدف لیستی برای انتخابات آینده برگزیده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ارائه‌شده به شورای فعلی برنامه عملیاتی پنج‌ساله قم بود که هم‌اکنون نقشه راه شهرداری قم به شمار می‌رود و مصوب شده هر شورایی با هر رویکردی به سرکار آید باید این طرح را ادامه و اجرا کند

ذاکریان بابیان اینکه یکی از محورهایی برنامه آینده شورای کارآمد این است که  نقش مردم پس از انتخابات به اتمام نرسیده بلکه شروعی جدید برای ارتباطات مردمی است، تصریح کرد:  برای اینکه مردم بدانند نقش بسیار پررنگی در شوراها خواهند داشت بحث شورایاری‌ها را در تمام شهر پی خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ظرف یک سال برنامه شورایاری‌ها اتفاق بیفتد تا بتوانیم به‌صورت نهادینه ازنظر مردم استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای کارآمد پخش مستقیم جلسه رسمی شورای برای مردم است، بنابراین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا صوت جلسات در اختیار مردم قرار بگیرد که به نظر می‌رسد این برنامه می‌تواند به مردم در انتخابات آینده هم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه  یکی از شعارهای اساسی شورای کارآمد قم اتحاد است، تصریح کرد: قبیله‌ای شدن به ضرر شهر قم است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، بنابراین باید به محلات محروم رسیدگی شود ازاین‌رو همه محله‌های قم برای ما مهم هستند.

ذاکریان عنوان کرد: 20 میلیون زائر ایرانی و 2 میلیون زائر غیر ایرانی به قم سفر می‌کنند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: قم از لحاظ ایمنی نخستین رتبه را در کشور دارد که به ازای هر 50 هزار نفر یک واحد آتش‌نشانی داریم و همچنین ترویج هویت انقلابی شهر قم، بحث ترافیک و حفاظت از فضای سبز ازجمله اهداف ما است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار