امیرآبادی:
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم گفت: تخلفات انتخاباتی که بعضا از سوی برخی کاندیداها در قم رخ می دهد، با دقت رصد و رسیدگی می شود.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه دوشنبه در جلسه توجیهی ناظران و سرناظران انتخابات قم، با بیان این که متاسفانه تخلفات گسترده انتخاباتی در قم صورت می گیرد، افزود: برخی کاندیداها ضوابط انتخاباتی را رعایت نمی کنند و به طور حتم به این تخلفات رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه نظارت داریم، البته مسئولیت جمع آوری، امحاء پوسترها و بنرهای غیرقانونی تبلیغات انتخاباتی بر عهده هیات اجرایی شهرستان قم است که در چند روز گذشته اقدام هایی در این راستا انجام شده است.

وی تاکید کرد: عمل به قانون خواسته همه مردم است و اگر کاندیدایی به قانون عمل نکند، چگونه می خواهد بر اساس قانون شهر را اداره خواهد کرد؟!

امیرآبادی گفت: افرادی که در فرآیند تبلیغات به قانون عمل نمی کنند، از سوی مردم انتخاب نخواهند شد.

وی با بیان این که تمام فرآیند انتخابات به دست مردم انجام می شود، افزود: تمام مسئولان برگزاری انتخابات از قشرهای مختلف مردم هستند و دولت، مجلس و شورای نگهبان فقط مقدمات این کار را فراهم کرده اند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همیشه نتیجه انتخابات بر اساس اراده ملت رقم خورده است و ملت ایران شاهد بوده زمانی که بعضا دولت در اختیار اصلاح طلبان بوده، رئیس جمهور اصول گرا انتخاب شده و یا بلعکس و این مساله نشان دهنده اراده ملت است.

امیرآبادی گفت: یک هزار و 600 تن برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای قم اعلام آمادگی کردند که در بررسی ها توسط هیات نظارت فقط 20 تن رد صلاحیت شدند و صلاحیت سایرین تایید شد.

وی با اشاره به سختی و اهمیت کار ناظران انتخابات، افزود: ناظران به عنوان امین مردم در پای صندوق های رای حضور دارند و باید با رعایت حق الناس امین خوبی برای آراء مردم باشند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم گفت: بر اساس تصمیم هیات اجرایی و نظارت ابتدا آراء صندوق های ریاست جمهوری شمارش می شود و پس از اتمام صورتجلسه آن، آراء شورای شهر شمارش خواهد شد.

به گفته وی، ستاد انتخاباتی منطقه یک در شرکت مخابرات، منطقه 2 در شرکت برق، منطقه سه در شرکت گاز و منطقه چهار در شرکت آب و فاضلاب مستقر می شود.

وی بر دقت نظر در شمارش آرا تاکید کرد و گفت: باید از امانتی که به دست ما به عنوان امین مردم سپرده شده است به خوبی صیانت کنیم تا حق الناس را رعایت کرده باشیم.

امیرآبادی از ناظران انتخابات درخواست کرد: تا پایان ساعت اخذ رای، شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه در شعبه های اخذ رای حضور داشته باشند و بر شمارش آرا نظارت کنند.

وی اضافه کرد: در شعبه های اخذ رای با همدلی و صمیمیت در عین اجرای قانون با ناظران شورای نگهبان هماهنگ باشید تا انتخاباتی باشکوه برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: شمارش آرا باید توسط مجریان انجام شود و ناظران انتخابات فقط ناظر بر این امر هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار