مدیر بیمارستان حضرت معصومه(س):
مدیر بیمارستان حضرت معصومه(س) گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد به‌عنوان جایگزین شیمی‌درمانی در درمان سرطان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، سید کمال اسحاق‌حسینی در نشست مطبوعاتی و خبری بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان که در سالن کنفرانس بیمارستان حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد به‌عنوان جایگزین شیمی‌درمانی در درمان سرطان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

وی استفاده از سلول‌های بنیادی را تشریح کرد و افزود: یکی از روش‌های استخراج سلول‌های بنیادی از خون بند ناف نوزادان بوده که در این روش به‌علت عدم ارتباط محیطی عاری از هر نوع آلودگی، بهترین نوع سلول‌های بنیادی به‌حساب می‌آید.

مدیر بیمارستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر مؤثر بودن این نوع روش درمان خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌های تالاسمی، سرطان‌های خون و غدد لنفاوی و همچنین کم‌خونی‌های مادرزادی و اکتسابی با این روش بسیار کم‌خطر بوده و مؤثرتر است.

اسحاق‌حسینی با اشاره به نگاه و فرهنگ کشورهای دیگر در اهداء خون بند ناف گفت: درست است که آمار اهدا در کشورهای غربی نسبت به ایران قابل‌توجه بوده اما هنوز 30 درصد افراد جامعه غرب با اهداء خون بند ناف در این امر شرکت می‌کنند که در ایران از این درصد، بسیار کمتر است.

وی با بیان هزینه‌های بالای نگهداری سلول‌های بنیادین در بانک‌های عمومی و خصوصی تصریح کرد: با ورود خیّرین در این عرصه می‌توانیم از این روش در درمان کودکان سرطانی ورود پیدا کرده و نتیجه‌ای بسیار مطلوب‌تر را نسبت به شیمی‌درمانی داشته و شاهد انقلاب بزرگی در حوزه درمان بیماران سرطانی در کشور باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار