آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها مردم را به ستوه می‌آورد و دریافت آن برکت را از زندگی می‌برد.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مدیر شعب بانک صادرات قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام(ص) سؤال کردند چه عملی نزدیک پروردگار محبوب‌تر است؛ ایشان فرمودند همیشه انفاقتان را در خیر مردم قرار دهید اول پدر و مادر، دوم خویشاوندان و سوم یتیمان و مساکین.

وی اظهار داشت: خداوند می‌گوید هرکار خیری که انجام می‌دهید می‌بینم این بدان معنی است که فکر نکنید کارهایتان هدر می‌رود و هیچ قدمی برنمی‌داریم مگر آن که نوشته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برخی اعمال همچون نیت انسان‌ها حجم ندارند اما خداوند به آنها نیز آگاه است و می‌بیند و ثبت می‌کند.

وی اضافه کرد: چون خداوند از همه چیز آگاه است کار سخت می‌شود. ما باید بیشتر مراقب عمل و حقوق مالی دیگران باشیم و در این بین رعایت حقوق مالی افراد سخت‌تر است زیرا در عمل امید بخشش است اما تا زمانی که صاحب حق راضی نشود خداوند راضی نمی‌شود.

آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید سعی کنید در طول عمرتان هیچ گاه خودتان را درگیر حقوق مردم نکنید زیرا بندگان من متفاوت هستند. عده‌ای راحت راضی می‌شوند و برخی دیگر سخت می‌گذرند.

وی اظهار کرد: آزار و اذیت دیگران حدی دارد. مثلا فردی همسر خود را نه طلاق می دهد و نه نفقه او را می‌پردازد؛ خداوند در این رابطه بسیار غضب می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: کار بانک همواره با حقوق مالی افراد مرتبط است. کارکنان بانک‌ها باید سعی کنند خود را درگیر حقوق مردم نکنند و تا می‌توانند دیرکرد دریافت نکنند و اگر می‌گیرند به میزانی باشد که به مردم فشار نیاید.

وی ادامه داد: سنگین‌ترین کاری که مردم را به ستوه می‌کشد دیرکرد بانک‌ها است. اینگونه حقوق‌ها برای کارکنان بانک دردسرساز است. کاری کنید تا مقامات بالاتر برای حذف دیرکرد راضی شوند.

آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد:‌ همه باید طوری رفتار کنند که برکات از زندگی شان نرود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار