گردهمایی سالانه مسئولان هیأت‌های ورزشی استان قم در حالی برگزار شد که مهم‌ترین خروجی آن خبر خوش معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بهبود اوضاع مالی هیأت‌های ورزشی قم بود.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، در این گردهمایی «امیررضا خادم»، معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان، به عنوان مهمان ویژه شرکت کرده بود و «احد جمالی»، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قم، نیز دیگر مهمان مراسم گردهمایی هیأت‌های ورزشی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این گردهمایی از افتخار ورزش قم به راهیابی 2 ورزشکار قمی به پارالمپیک پس از 28 سال سخن گفت و وضعیت ورزش قم را رو به رشد خواند.

«حسن عابدی» در این مراسم اظهار کرد: ورزش قم در حوزه کسب مدال‌های بین‌المللی و آسیایی شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد و روند رو به رشد ورزش قم حاصل کمک و همیاری همه خانواده ورزش قم و هیأت‌های ورزشی است و قدردان این زحمت‌ها هستیم.

افتخار بزرگ برای ورزش قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: راهیابی 2 ورزشکار قمی به پارالمپیک پس از 28 سال افتخار بزرگی است که در سال گذشته برای ورزش قم رخ داد و بر اساس برنامه‌های حمایتی در ستاد بازی‌های آسیایی و پارالمپیک هدف حضور پررنگ ورزشکاران قمی در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی جاکارتا 2018 را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر رویکرد ویژه ورزش قم در حوزه فرهنگی گفت: قم شهری با مؤلفه‌های خاص فرهنگی و مذهبی است و ورزشکاران ما در استان قم نیز باید الگوی فرهنگ و سفیر مسلمانان باشند و به همین دلیل، تلاش شده برنامه‌های فرهنگی در دل فعالیت‌های ورزشی هیأت‌های ورزشی گنجانده شود. علاوه بر این، اعتبار مالی مخصوصی به طور مجزا از اعتباری که برای فعالیت‌های ورزشی هر هیأت در نظر گرفته می‌شود به کار فرهنگی در بدنه ورزش استان و هیأت‌ها بر اساس برنامه اعلام‌شده از سوی آن‌ها تخصیص پیدا کرده است.

سخنان امیدبخش معاون وزیر

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان از افزایش 5 برابری بودجه هیأت‌های ورزشی و عزم جدی برای تحول ورزش بانوان در کشور خبر داد.

«امیررضا خادم» اظهار کرد: با وجود همه محدودیت‌هایی که ناشی از تحریم‌ها و فشارهای گوناگون داخلی و خارجی بر دوش ما بود اگر انگیزه و روحیه مضاعف بین آحاد جامعه ایجاد نمی‌شد این توفیق‌ها در ورزش ایران به دست نمی‌آمد. ما در زمینه تحریم‌ها و فروش نفت مشکل داشتیم و این می‌توانست زمینه‌ای باشد برای این که افتخاراتی که ما در بازی‌های آسیایی و پارالمپیک و المپیک به دست آوردیم رخ ندهد.

وی یکی از رویکردهای جدی وزارت ورزش و جوانان در سال‌های اخیر را توجه به ورزش بانوان ذکر کرد و افزود: ورزش بانوان حامیان مالی کمتری نسبت به مردان دارد و مشکلات مربوط به پخش تلویزیونی سبب می‌شد حامیان مالی به سمت ورزش بانوان کشش نداشته باشند و این موضوع سبب شد دولت احساس تکلیف کند و نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در 2 سال اخیر نتایجی در بازی‌های آسیایی کسب کردیم که تقریباً همپای مردان بود و کوچک‌ترین توجه به ورزش بانوان سبب شد شاهد درخشش بانوان ورزشکار باشیم. در المپیک نیز برای نخستین بار ورزش بانوان ایران صاحب مدال شد و این زمینه‌ای برای توفیق بیشتر شد. یکی از مصوبه‌های اخیر ما که احکام آن به زودی صادر می‌شود این است که معاونت مشخصی برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود. ساختار وزارت ورزش و جوانان تغییر می‌کند و یکی از بخش‌هایی که در این تغییر مورد تمرکز قرار دارد ورزش بانوان است.

خادم تأکید کرد: پروژه‌هایی که کلنگ آن در بخش ورزش کشور به زمین خورده بود، نباید شروع می‌شد. توزیع عادلانه منابع مالی موجود در اقصی نقاط کشور زمینه‌ای شد که بیش از 4 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داشته باشیم. ما محدودیت‌های مالی شدیدی در دولت داشتیم اما باید از هیأت دولت به دلیل حمایت از ورزش و جوانان تقدیر کنم.

خادم اظهار کرد: ما در سطح کلان کشور با مشکلاتی در حوزه آب، گاز و اشتغال مواجه بوده‌ایم اما دولت از توجه به حوزه ورزش دریغ نکرد. در موضوع ماده 53، دستگاه‌ها مجاز شدند که در حوزه ورزش یک درصد از بودجه خود را هزینه کنند و این کمکی بزرگ به ورزش کشور است. علاوه بر این در بودجه سال 96 بخشی از بودجه حاصل از درآمد مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار خواهیم داشت و امسال هر‌اندازه که در سال‌های اخیر به هیأت‌های ورزشی کمک شده و ناچیز هم بوده، برای سال 96 با حمایت دولت از ارزش افزوده حداقل 5 برابر افزایش اعتبار در حوزه هیأت‌های ورزشی خواهیم داشت در عین حال که در بخش‌های دیگر نیز شاهد این افزایش اعتبار خواهیم بود. 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توسعه ورزش در حوزه همگانی افزود: در حوزه ورزش همگانی در سال 92 میزان افرادی که در کشور ورزش می‌کردند 10 درصد بوده است و این آمار امروز به 21 درصد رسیده است. در حوزه ورزش قهرمانی نیز نیازمند توسعه بیشتر هستیم و توسعه ورزش همگانی در دل ورزش قهرمانی است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش توسط بخش خصوصی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دولت نیز تلاش کرده است اقدام‌هایی برای حمایت از بخش خصوصی در نظر بگیرد اما برای افزایش نقش بخش خصوصی در ورزش همه باید دست به دست هم بدهند.

معرفی هیأت‌های موفق ورزشی قم

در بخش هیأت‌های ورزشی در همه محورها، تکواندو، جانبازان و معلولان، ورزش‌های رزمی، کاراته، کشتی به عنوان هیأت‌های ورزشی سال 95 انتخاب شدند.

در شاخص رشد، هیأت بوکس، در شاخص فعالیت‌های آموزشی، هیأت ووشو، در شاخص ورزش همگانی و عمومی، هیأت تنیس روی میز و دوچرخه‌سواری، در شاخص استانداردها و برگزاری مسابقه‌های هیأت بسکتبال، در شاخص امور بانوان، هیأت کاراته، در شاخص بیمه ورزشی هیأت تکواندو، هیأت کاراته و هیأت ورزش‌های رزمی و ورزش‌های همگانی به عنوان هیأت‌های ورزشی موفق و برتر شناخته شدند.

در حاشیه این مراسم از کارتی اعتباری با نام ورزش کارت توسط یکی از مؤسسه‌های مالی و اعتباری رونمایی شد و مسئولان این مؤسسه درباره سرمایه‌گذاری در ورزش سخن گفتند. از نکات جالب توجه در این مراسم استفاده از مسئولان سابق هیأت‌های ورزشی برای پست‌های خالی این هیأت‌ها بود به طوری که برخی از هیأت‌های ورزشی بدون نایب‌رئیس بودند اما نایب‌رئیس سابق این هیأت‌ها که در حال حاضر مسئولیتی ندارند به مراسم دعوت شدند. همچنین در برخی هیأت‌های ورزشی، جا داشت مسئولان سابق این هیأت‌های ورزشی که نقش مهمی در موفقیت آن هیأت ایفا کرده بودند و در ماه‌های اخیر جای خود را به نفر بعدی داده‌اند به مراسم دعوت می‌شدند.

در این مراسم خبری از حضور ورزشکاران نبود اما فاطمه سیرجانی، از پدیده‌های ورزش استان قم در رشته تالو، به همراه پدر و مادرش که از مسئولان هیأت ووشوی استان قم بودند در مراسم حضور پیدا کرده بود.

امیر‌رضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان، نیز پیش از این که مراسم پایان یابد به دلیل عجله برای رسیدن به مراسم دیگری، سالن محل برگزاری مراسم را ترک کرد. احد جمالی، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قم، دیگر سخنران این مراسم بود که البته وی ترجیح داد درباره ورزش صحبتی نکند و با توجه به زمان انتخابات، به تبیین لزوم حداکثری در انتخابات پیش رو بپردازد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار