پس از گذشت دو روز از تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر، هنوز تنور این انتخابات در قم به خوبی داغ نشده و بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری همچنان نقل مجالس است.
کد خبر: ۴۲۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 14 May 2017
به گزارش تابناک قم، رقابت‌های انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در قم همزمان با سایر شهرها آغاز شده است و این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری و همچنین حجم بالای ثبت نام کنندگان در این دوره، انتخابات شوراها تحت الشعاع قرار گرفته است.

آنچه که بیشتر بر در و دیوار شهر قم مشاهده می‌شود تصاویر کاندیداهای ریاست جمهوری است، البته در این بین کانال‌های تبلیغاتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر در فضای مجازی راه اندازی شده است و در طول روز به گفته برخی از شهروندان قمی چندین کانال و گروه تلگرامی کاندیداها، آن‌ها را عضو گروه‌ها و کانال‌ها می‌کنند که گرچه این امر جنبه تبلیغاتی دارد اما صدای برخی از شهروندان را درآورده است.

در این بین به نظر می‌رسد برخی از چهره‌هایی که در دوره قبل شوراها حضور دارند تبلیغات چشمگیرتری نسبت به سایر رقبا دارند.

تداخل تبیلغات با جشن‌های نیمه شعبان

در این میان برخی از افراد در سطح شهر محل کسب و کار خود را هم به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده‌اند و با توجه به اینکه بلافاصله بعد از آغاز تبلیغات شورای اسلامی شهر، جشن نیمه شعبان آغاز شده بود ستادها و برخی از کاندیداها در حد امکان از این فرصت استفاده کردند و علاوه بر برگزاری جشن و یا مولودی در منازل، پخش شیرینی و شربت و چراغانی ستادهای انتخاباتی خود را دنبال کردند و بنرهای تبلیغاتی خود را به سمت مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران سوق دادند.

بنابر آنچه که در رسانه‌ها از احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نقل شده است در کل استان قم یک هزار و ۵۸۴ نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستا کاندیدا شده بودند که البته تعدادی از این افراد بعد از ثبت نام انصراف داده‌اند.

۶۸۹ نفر برای شهر قم و شهرهای تابعه آن کاندیدا شورای شهر شده‌اند

رضا سیار فرماندار قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در مجموع ۶۸۹ نفر برای شهر قم و شهرهای تابعه آن کاندیدا شورای شهر شده‌اند که از این تعداد ۵۳۶ نفر در قم، ۱۴ نفر در سلفچگان، ۱۲ نفر در دستجرد، ۱۹ نفر در جعفریه، ۲۰ نفر در کهک و در نهایت ۱۶ نفر در شهر قنوات تأیید صلاحیت نهایی و در مجموع در این بخش ۶۱۷ نفر تأیید صلاحیت نهایی شده‌اند.

و البته باید به این تعداد افرادی را که در روستاها برای عضویت در شوراهای روستایی ثبت نام کرده و تأیید صلاحیت شده‌اند را هم اضافه کرد که این تعداد در این بخش ۸۹۴ نفر است که تعداد قابل توجهی از افراد ثبت نام کننده هم برای حضور در شورای شهر روستاها تائید صلاحیت شده‌اند.

شورای اسلامی شهر دوره گذشته قم ۲۵ نفره بود که در این دوره بر اساس تغییرات قانونی این تعداد به ۱۳ نفر تقلیل یافته که همین امر صحنه رقابت شوراهای شهر را تنگ‌تر کرده است.

بر اساس تعداد افرادی که برای عضویت در شورای شهر قم تأیید صلاحیت شده‌اند در حال حاضر برای هر کرسی شورا در این شهر تقریباً ۴۲ کاندیدا وجود دارد که برای دست یابی به کرسی‌های شورای شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند و البته شایان ذکر است که برخی از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده تنها به تبلیغات چهره به چهره و فامیلی اکتفا کرده و هیچگونه تبلیغات محیطی و یا حتی تلگرامی و فضای مجازی را دنبال نمی‌کنند.

انتخابات شورا در بخش‌های قم

در بخش سلفچگان کرسی‌های شورای شهر پنج نفره است و در حال حاضر تقریباً سه نفر برای تصاحب هر کرسی شورا تبلیغات را آغاز کرده است.

در بخش دستجرد استان قم هم برای هر کرسی تقریباً دو نفر در بخش جعفریه برای هر کرسی تقریباً چهار نفر در بخش کهک برای هر کرسی چهار نفر و در بخش قنوات هم برای هر کرسی تقریباً سه نفر در حال رقابت هستند.

در دوره قبل شورای اسلامی شهر قم ۱۹ نفر از ۲۵ نفری که عضو شورا بودند از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم وارد شورای شهر شده بودند و در این دوره هم احزاب مهم این استان لیست‌های افراد مورد نظر خود را اعلام کرده و به شکل گروهی تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند گرچه تبلیغات همانگونه که گفته شد تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار