مدیر انجمن سینمای جوان قم خبر داد
مدیر انجمن سینمای جوان قم گفت: در نخستین دوره فیلم‌نامه نویسی هشت نوشت بیش از 80 فیلم‌نامه با موضوع دفاع مقدس ارسال شد که پیش‌بینی می‌شود در این دوره 100 فیلم‌نامه به دبیرخانه برسد.
کد خبر: ۴۲۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک قم، رضا ابوذر از برگزاری دومین مسابقه استانی فیلم‌نامه نویسی «8نوشت» با موضوع دفاع مقدس توسط انجمن سینمای جوان قم خبر داد و اظهار کرد: فراخوان این مسابقه به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رسیده و به زودی به صورت عمومی اعلام می‌شود.
 
 
وی بابیان اینکه پس از فراخوان جزئیات این مسابقه اعلام می‌شود، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه 31 مردادماه سال جاری و زمان برگزاری این جشنواره و اهدای جوایز مقارن با ایام دفاع مقدس است.
 
مدیر انجمن سینمای جوان به شمار آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره «8نوشت» که دو سال پیش برگزار شد، عنوان کرد: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره، 55 نفر با 84 فیلم‌نامه شرکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود 100 فیلم‌نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.
 
ابوذر با درخواست حمایت از سوی مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری این جشنواره فرهنگی عنوان کرد: در صورتی که دستگاه‌های فرهنگی از برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان قم حمایت کنند شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ و اخلاق دفاع مقدس خواهیم بود و از این رخداد فرهنگی می توان به‌عنوان سرمایه عظیم بهره ببریم.
 
وی با اشاره به دستگاه‌هایی که تاکنون حمایت خود را از برگزاری این جشنواره اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: در نخستین دوره برگزاری مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی «8نوشت» با حمایت موسسه فیلم‌سازی اوج توانستیم پنج فیلم‌نامه را به فیلم تبدیل کنیم که اقدامی بسیار شایسته و ارزنده بود.
 
مدیر انجمن سینمای قم بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که مردم، مسوولان و هنرمندان باید نگذارند فرهنگ ایثار، شجاعت و همدلی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.
 
وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان با برگزاری مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی «8 نوشت» در تلاش است فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و پویا کند، گفت: در تلاش هستیم فرهنگی که موجب تمام خوبی‌ها، اقامه نماز برای حضرت ولی‌عصر (عج)، قرائت دعای توسل، قرائت زیارت عاشورا و عشق آسمانی جوانان شده بود را با هنر فیلم‌سازی به تصویر بکشیم.
 
ابوذر ادامه داد: دو سال پیش که نخستین جشنواره «8 نوشت» برگزار شد، برخی جوانان بودند که با این فرهنگ و ادبیات بسیار غریب بودند و یا به خاطر دریافت جایزه آمده بودند ولی وقتی راویان آمدند و فضایی را برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه ترسیم کردند، گفتند برایمان دیگر جایزه اهمیتی ندارد و به دنبال فرهنگ ایثار و شهادت در این مسابقه شرکت کردیم.
 
مدیر انجمن سینمای جوان قم با اشاره به ظرفیت مناسب این جشنواره برای دستیابی به فیلم‌نامه‌های ناب دفاع مقدس گفت: اگر از فیلم‌سازان شهر خواسته شود در طول یک سال فیلم‌نامه ارائه دهند حتی به اندازه انگشتان دست هم نمی‌توانیم شاهد ارائه فیلم‌نامه باشیم ولی در این جشنواره می‌توان پیش‌بینی کرد که  100 فیلم‌نامه به دبیرخانه ارسال شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار