معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری و صنایع دستی و فراهم کردن امکانات برای ماندگاری زائر و گردشگر، به بازار تولید و اشتغال رونق می بخشد.
کد خبر: ۴۲۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 14 May 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال عنوان کرد: توسعه زیرساختهای گردشگری و صنایع دستی و فراهم کردن امکانات برای ماندگاری زائر و گردشگر، به بازار تولید و اشتغال رونق می بخشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت:با توجه به زائر پذیری استان قم و حضور بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر در این استان، اقتصاد مقاومتی با توجه به توسعه گردشگری مذهبی تحقق پیدا می کند.

وی تصریح کرد:ایجاد امکانات و توسعه زیرساختها، زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم می کند و می توان با جهت دهی به سرمایه ها در امر تولید و اشتغال، گام های خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

عالی پور خاطرنشان کرد:بخش خصوصی در ایجاد زیرساختهای گردشگری و اقامتی سهم به سزایی دارد اگر موانع و بروکراسی ها مورد بازنگری قرار بگیرد بخش خصوصی نیز برای احداث پروژه های گردشگری و اقامتی و ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران ترغیب خواهد شد.

وی بیان کرد:برای توسعه چرخه تولید و اشتغال در حوزه گردشگری نیز می توان به تولید کالای مناسب ویژه سوغات توجه داشت ما دارای طرفیت های بالنده ای در تولید سوغات و صنایع دستی می باشیم که خود می تواند پتانسیل مهمی در تولید و اشتغال باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم یادآور شد:کیفیت بالای سوهان به عنوان سوغات اصلی و دیگر اقلام و تولیدات صنایع دستی می تواند بازار پررونقی را در تولید و اشتغال ایجاد نماید.

وی گفت:مهم ترین مولفه در رونق بخشی به بازار تولید داخل، کیفیت است تولید کنندگان در استان قم باید به امر کیفیت در تولیدات توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند تا بتوان در رقابت با بازارهای دیگر موفق بود.

عالی پور عنوان کرد:فعالیت بیش از 15 هزار نفر در بخش صنایع دستی در قم خود گویای یک ظرفیت مهم در تولید و اشتغال است که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی در مورد توسعه زیرساختهای اقامتی نیز ادامه داد:اگر گردشگران و زائران از خدمات مطلوب در سطح استان رضایت داشته باشند ماندگاری بیشتری صورت می گیرد که همین ماندگاری نقش مهمی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بیان کرد:یکی از ظرفیت های مهم در سطح استان که می تواند به بازار رکود تولید و اشتغال رونق بخشد همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات است که در این زمینه باید با مشارکت بخش خصوصی و بانک ها، زیرساختهای لازم را فراهم آورد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد:همچنین باید مناطق مهم گردشگری در قم نیز مورد توجه باشد تا به بهترین نحو پذیرای مسافران و گردشگران باشیم ضمن اینکه در بخش راه و حمل و نقل نیز باید زیرساختها به خوبی فراهم باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار